Passa al contingut principal

El president de la Generalitat Carles Puigdemont respon a Telecinco: ‘No m’arronsaré i no em faré enrere’

Puigdemont respon a Telecinco: ‘No m’arronsaré i no em faré enrere’


Comín es querellarà contra la cadena i diu al bloc del 155 ‘que no es faci il·lusions’



El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha respost a la publicació per part de Telecinco d’un seguit de missatges privats al conseller Toni Comín. ‘Sóc periodista i sempre he entès que hi ha límits, com la privacitat, que mai no s’han de violar. Sóc humà i hi ha moments que també jo dubto’, ha escrit.
En els missatges, enviats per Signal, Puigdemont deia: ‘Tot això s’ha acabat’, en referència a la seva investidura, i afegia que el pla de la Moncloa per a fer descarrilar la seva candidatura havia triomfat: ‘Només espero que sigui veritat que gràcies a això poden sortir de la presó tots.’ El president ha volgut aclarir a Twitter: ‘Sóc el president i no m’arronsaré ni em faré enrere, per respecte, agraïment i compromís amb els ciutadans i el país.’


La cadena de televisió va aconseguir els missatges de Puigdemont en un acte a Lovaina on va assistir a Comín. Un càmera va enregistrar la pantalla del seu mòbil mentre consultava el Signal. Els missatges íntegres són els següents:
«Tornem a viure els últims dies de la Catalunya republicana… El pla Moncloa triomfa. Només espero que sigui veritat que gràcies a això poden sortir de la presó tots. Perquè, si no, el ridícul és històric… Suposo que tens clar que això s’ha acabat. Els nostres ens han sacrificat. Almenys a mi. Vosaltres sereu consellers (espero i desitjo) però jo ja estic sacrificat tal com suggeria Tardà. No sé el que em queda de vida (espero que molta!). Però la dedicaré a posar en ordre aquests dos anys i mig i a protegir la meva reputació. M’han fet molt de mal, amb calúmnies, rumors, mentides, que han aguantat per un objectiu comú. Això ara ha caducat i em tocarà dedicar la meva vida a la defensa pròpia.»
Al seu torn, el conseller Toni Comín ha fet quatre piulets immediatament després de Puigdemont en els quals reconeix la veracitat dels missatges, però recorda que l’obtenció de converses de tercers és delicte, tant a Espanya com a Bèlgica. També recorda quina és la posició de Puigdemont, que va fer públic ahir un missatge en el qual va demanar la unitat del bloc independentista.
‘Si el bloc del 155 s’està fent il·lusions sobre la divisió de l’independentisme, tindrà un enorme disgust. Des de la seva pluralitat ideològica, la unitat de l’independentisme està absolutament garantida: estem tots conjurats a fer valdre els resultats del 21-D’, ha escrit.
El seu advocat, Gonzalo Boye, ha anunciat a ‘El Món a RAC-1’ que emprendran accions legals contra la cadena de televisió: ‘Són converses obtingudes de manera il·legal; emprendrem les mesures legals oportunes.’
https://www.vilaweb.cat/noticies/puigdemont-respon-telecinco-hi-ha-limits-com-la-privacitat-que-mai-no-shan-de-violar-comin-155-comunicacions-whatsapps-independencia/
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fábrica de Fideos COGORNO S.A-PERU

Una planta versátil: ¿Cuáles eran las numerosas aplicaciones del Cannabis en el antiguo Egipto?- La empresa Soria Natural ya esta comercializando las gotas de CBD con THC DEL CANNABIS en Méjico

LA LEYENDA DE LAS TRES MARÍAS, Alnitak, Alnilam y Mintaka,constelación de Orión