Passa al contingut principal

Els bons hàbits alimentaris i de vida i els complements nutricionals amb MSM, glucosamina i condroïtina són clau per al confort de les articulacions.

Cuida la funció i la mobilitat de les articulacions

Els bons hàbits alimentaris i de vida i els complements nutricionals amb MSM, glucosamina i condroïtina són clau per al confort de les articulacions.
Inici  ›  L´especialista  ›  Solaray15 de maig 2018 per 
Avui en dia molta gent té dolors articulars, afectació que repercuteix en la mobilitat i el confort i que pot arribar a disminuir molt la qualitat de vida.
Per fer front a la inflamació i els dolors articulars, l’alimentació és clau. Una mala alimentació que acidifiqui l’organisme, amb aliments refinats i un excés de productes animals, contribueix a mantenir o augmentar aquest problema; en canvi, una alimentació alcalinitzant, rica en verdures i hortalisses, cereals integrals, fruita, algues i fonts d’omega-3 (llavors, peix blau o fruits secs), ajuda a mantenir unes articulacions més fortes i saludables.
De totes maneres, hi ha molts altres aspectes que també cal tenir en compte, ja que sovint la causa d’aquests dolors és multifactorial. L’estrès, el sedentarisme, l’excés d’exercici físic, la contaminació ambiental o una mala respiració són aspectes tan importants com l’alimentació.
Per acompanyar una bona alimentació, hi ha complements beneficiosos per cuidar les articulacions. El més conegut és l’MSM, un compost de sofre orgànic que ajuda a disminuir el dolor i la inflamació, però també n’hi ha d’altres com la glucosamina i la condroïtina.

MSM, el gran aliat per al dolor

El sofre és un mineral essencial per a l’organisme. Forma part d’alguns aminoàcids com la cistina, metionina i cisteïna; conforma enzims digestius i vitamines; és crucial per desintoxicar el cos; forma part d’estructures com la pell, cartílags i tendons; estimula la producció d’insulina i conté substàncies antibiòtiques, entre moltes altres propietats.
El podem trobar en aliments com les carxofes, els espàrrecs, el bròquil, la coliflor, les cols de Brussel·les, el rave, l’all o les cebes. No obstant, si tenim alguna patologia o lesió, és probable que, amb l’alimentació, no en tinguem prou per arribar a les dosis necessàries. Per això, la complementació amb MSM pot resultar molt beneficiosa.
L’MSM ha estat molt investigat en els últims anys i té moltes aplicacions terapèutiques. Els efectes més coneguts són:
  • Millora el funcionament i la mobilitat de les articulacions.
  • Disminueix el dolor en processos inflamatoris articulars, musculars i de tendons.
  • Exerceix un efecte protector de les mucoses.
  • Combat el dolor crònic.
  • És un antioxidant molt potent capaç de combatre els radicals lliures.
A més, també es creu que l’MSM pot ser beneficiós per combatre el restrenyiment crònic, la diabetis, rampes musculars, problemes de la pell, acne, al·lèrgies o problemes amb paràsits.

Glucosamina i condroïtina

En l’àmbit articular, quan l’MSM es pren amb glucosamina els resultats són molt més bons que no pas si es prenen per separat.
La glucosamina és un aminoàcid que té un paper clau en la formació i reparació dels cartílags. És una substància que es troba de forma natural al líquid sinovial que envolta les articulacions i el dèficit s’associa a dolor articular.
De vegades, el cartílag es pot aprimar massa o trencar-se, cosa que origina una fricció més gran entre les articulacions, dolor i rigidesa. Alguns investigadors creuen que els complements de glutamina poden augmentar la quantitat de cartílag i líquid que envolta les articulacions i, així, evitar-ne el deteriorament.
Per altra banda, la condroïtina és un component del teixit cartilaginós que contribueix a mantenir l’elasticitat i el funcionament de les articulacions. Es creu que, d’una banda, la condroïtina atrau fluids cap al cartílag i, de l’altra, inhibeix els enzims proteolítics que el destrueixen. És un gran aliat per combatre l’osteoartritis.
Combinar en un mateix complement aquests tres elements (MSM, glucosamina i condroïtina) permet obtenir una fórmula molt poderosa per millorar la funció articular i la seva mobilitat, i per combatre afectacions com l’osteoartritis o trastorns inflamatoris de les articulacions.
A més, si s’hi afegeixen altres nutrients com la vitamina C també estarem fent front a l’estrès oxidatiu i contribuirem a la formació normal del col·lagen.
https://etselquemenges.cat/especialista/solaray/cuida-les-articulacions?utm_source=eqm&utm_medium=email&utm_campaign=

Entrades populars d'aquest blog

Mesa de Salomón (rey de Israel, 978-931 a. C.) –conocida también como Tabla o Espejo de Salomón