El president de Renfe -Pablo Vázquez,admet que ofereixen a Catalunya el pitjor servei de tot l’Estat

El president de Renfe -Pablo Vázquez,admet que ofereixen a Catalunya el pitjor servei de tot l’Estat


INFRAESTRUCTURES

El president de Renfe Pablo Vázquez, admet que ofereixen a Catalunya el pitjor servei de tot l’Estat

Foment anuncia  un lífting per a les estacions de Rodalies







ESTACIÓN DE FRANCIA EN BARCELONA CAUSANTE DEL FOLLÓN EN RODALIES RENFE EL VIERNES PASADO
Som en any electoral i al govern de Mariano Rajoy finalment li han agafat presses per tirar endavant algunes promeses llargament incomplertes durant la legislatura. Si bé fa poc menys de dos mesos Foment decidia finalment obrir l’aixeta i anunciava que desencallaria totes les obres pendents a Catalunya, ahir la ministra Ana Pastor va anar més enllà i va anunciar un Pla Estatal de Millora de Rodalies que compta, sobretot, amb la millora d’estacions a l’àrea metropolitana de Barcelona.
Està previst que Pastor, juntament amb els presidents de Renfe i Adif, presenti les pròximes setmanes el pla, que se sumarà al que van pactar la ministra i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el novembre del 2013. Llavors Foment va prometre 306 milions d’euros d’inversió fins al 2016 per millorar la senyalització i la fiabilitat de la xarxa. Un pla que avui és paper mullat si es té en compte que només s’han pressupostat 30 dels 152 milions previstos per a aquest any i que el pla s’ha allargat fins al 2018.
En un dinar informatiu organitzat per l’Associació de Periodistes d’Informació Econòmica (APIE), Pastor va explicar que el pla estatal també preveu millorar el tracte del personal de les taquilles, que sigui més personalitzat, així com modernitzar el portal de Rodalies -que a Catalunya depèn de la Generalitat- i impulsar un programa de millora de la qualitat per “modernitzar” les estacions, que, en definitiva, passa per tenir wifi a les plataformes i també als trens i obrir un concurs per oferir un servei extra de neteja. En última instància, però, l’objectiu ha de ser millorar la puntualitat, segons va insistir la ministra. I és que viatjar amb Rodalies de Catalunya és comprar el bitllet d’un tren que no saps mai a quina hora arribarà al seu destí, tal com ha constatat l’ARA amb la creació d’una eina per controlar les incidències constants provocades per una infraestructura obsoleta.

Resultado de imagen de El presidente de Renfe, Pablo VázquezEl president de Renfe, Pablo Vázquez, que també va participar en les jornades de l’APIE, va admetre ahir que el servei que ofereixen a Catalunya és el pitjor de tot l’Estat. “Rodalies [de Catalunya] és el que més ens preocupa -va dir-. El nostre objectiu és millorar les ràtios de puntualitat, que no són bones”. En aquest sentit, va assenyalar que el principal problema és la falta d’inversió d’Adif. Un problema que segons Vázquez s’intentarà resoldre aquest 2015 gràcies a uns ingressos extraordinaris que ha rebut la companyia i que l’hi permetran, coincidint amb el final de legislatura.

Després d’anys d’inversió només en l’AVE, Renfe defensa ara que el servei de Rodalies és més important que l’alta velocitat des d’un punt de vista comercial, ja que dels 400 milions de passatgers que transporta cada any 370 fan servir el tren per anar a la feina.

“Hem d’aconseguir funcionar tan bé amb el Rodalies com amb l’alta velocitat”, va assenyalar Vázquez. Per això el principal repte per a aquest any és portar el wifi a les estacions i als trens. Principalment perquè “permetrà transmetre a temps real què li passa al tren”, així com també millorar el servei del personal a les taquilles, segons va afegir el president de Renfe. Està previst que al juny hi hagi les primeres estacions amb wifi i a finals d’any els primers trens.

El tren nocturn, deficitari
Vázquez va defensar la supressió del servei de tren nocturn Madrid-Girona, l’Estrella Costa Brava, al·legant que “els trens nocturns són molt costosos” i que “l’Estat no els considera una obligació de servei públic”, i més tenint un servei d’alta velocitat. A més, va insistir que la supressió s’ha pogut compensar amb una “tarifa de taula Madrid-Girona bastant barata tant a primera com a última hora del dia”.
Trens regionals per connectar amb França
El Govern proposa crear un servei de trens regionals d’ample europeu per connectar Catalunya amb les principals ciutats del sud de França. Ara no hi ha una oferta regular i accessible econòmicament entre els dos territoris. Així ho va anunciar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, durant la visita oficial de tres dies que fa a les regions franceses de Migdia-Pirineus i el Llenguadoc-Rosselló per reforçar les relacions transfrontereres. El servei uniria les quatre capitals catalanes i Figueres fins a Montpeller i Tolosa. Vila va subratllar que el projecte ajudaria a impulsar les relacions econòmiques i culturals entre els dos territoris.
http://www.ara.cat/societat/Foment-Rodalies-Trens-connectar-Franca_0_1336666376.HTML

Tens problemes amb Rodalies de Renfe? Quins són?


Cada dia vas a treballar amb tren de Rodalies i mai és puntual? Està tan ple que mai pots seure i vas com en una llauna de sardines? Només hi ha problemes quan plou, o sempre? S’atura sovint el tren per alguna avaria? A l’estació on puges no pots validar el bitllet? Volem escoltar els teus problemes quotidians amb les Rodalies, i ens expliqueu a quina línia, a quina estació i a quina hora són més complicades.

La teva historia:

Les vostres històries:

  • Mercè NatividadAvui agafo el tren per tornar a casa a Castelldefels, el de les 17h24′, ja en retard. Quan a rribo a l’estació que em toca baixar, Mollet-St.Fost., portem 15minuts enderrerits, vaig a la la guixeita a reclamar el meu import i no hi ha altre que em diuen, molt amablement, després de trucar perdemanar informació,que no el poden tornar per moiment de passatgers. Recordo que avui es dijous sant i en aquesta linea, R2, no hi havia 1/4part de la gent que hi va normalment. Arribo a casa sense el bitllet.
  • Mariona SoldevilaSóc d’Aiguafreda i pujo a Sant Martí de Centelles (R3). Donada la mala combinació de trens, he d’anar molts dies amb cotxe fins a La Garriga per poder tenir més combinació. A més a més, agafes el tren a les 6:30 per poder arribar a les 8 a la classe, fet que implica llevar-se a les 5:30, i arribem quadi cada dia tard. Però no 1 minut, 2 o 3; sinó 10, 12,… Ho trobo indignant. Em pregunto, com pot ser que un tren que surti de Vic arribi amb 10/11 minuts de retard a La Garriga ja? És indignant. I a sobre paguem una bitllets a preu d’or, si tenim en compte el mal servei que se’ns dóna. Espero que aviat se’ns escolti i ens concedeixin el desdoblament ja. És realment necessari.
  • Teresa Granados Camarasa R3… La nostra. Línia mítica, històrica, de llegenda… Trajecte Sant Quirze de Besora, anada i tornada:
    Durada? ‘La Diligència’
    Puntualitat? ‘E la nave va’
    Doble via? ‘Molt soroll per a res’
    Inversió pública? ‘En un món millor’
    Estacions tancades i barrades? ‘Paris Texas’…
    Hivern? ‘Fargo’…
    R3… La nostra…
  • rundendori calasterEstacio de Mataro (o sigui, una de mes o menys important, no una petiteta).
    Durant molt de temps hi ha hagut goteres. Una vergonya absoluta. Aquest any, per fi, han decidit areglar-ho. Com?? han tret totes les xapes dels sostres de les marquesines a ple estiu, quan mes es necessiten per la intensa calor que fa i perque el so,l crema. Han trigat mes de dos mesos en canviarles. Be. Dissabte passat, quan vaig agafar el tren per ultima vegada, no estaven encara posades (tenen unes valles d’obres, com si estiguessin fent alguna cosa, permanents, pero no fan res de res.). Hem passat tot l’estiu esperant el tren molta gent apinyats a la unica teladeta que quedava. Be, aixo els que anavem en direccio sud… perque els de direccio nord no tenien mes alternativa que fregirse al sol.
  • rundendori calasterMooolt gracios. A plè estiu, a les 12 del migdia aproximadament, passa per la linia R1 un tren amb nomes 3 vagons. O sigui a topeeeee. Perque?? perque a ple estiu els turistes en massa van i venen dels camings i hotels de la costa a veure Bcn. No es una cosa puntual. Es aixi cada estiu, cada dia d’estiu desde fa ja anys. I renfe?? sembla ser que ells no se n’enteren. I mentrestant el tren de 3 vagons sembla un d’aquells metros japonesos on calen professionals per a emputxar els passatgers cap a dins. Cada dia. a la mateixa hora. Pitjor que sardines.
  • GiinsFaig servir els serveis de renfe dos cops per setmana, un per baixar de Girona a Barcelona que és on hi tinc la universitat i un altre per tornar a pujar a casa. La meva queixa va dirigida principalment al preu abusiu del bitllet, que sense cap tipus de descompte val 11,25 euros. Es poden trobar diverses combinacions que fan que el bitllet surti una mica més econòmic però pels universitaris que la majoria anem bastant justs de diners ens segueix suposant un esforç pagar aquests preus.
    A més a més dies que el dilluns tinc un examen o una pràctica descarto agafar-lo i aposto per anar-me’n un dia abans ja que quan no ho feia així m’havia trobat alguna vegada amb retards o retallades al servei.
  • Josep CamósFaig servir Rodalies no de manera diària sinó esporàdica, però reiterada: l’agafo per anar d’Osona a l’Aeroport d’El Prat (i tornar) quan tinc viatge de feina (entre dos i quatre cops al mes). És a dir, R3 i enllaç a Sants amb R2. Un problema greu el tenim a R3, que de Parets en amunt es converteix en via única i ens hem d’esperar cada dos per tres aturats en una estació, fent temps perquè vingui el tren en sentit contrari i poder passar nosaltres. Això dóna peu a retards de tot tipus (només cal que mireu a Twitter @rod3cat). És tan desesperant que viatjo sempre amb un tren de marge sobre el meu horari de vol, i tot i fer-ho així, algun cop he estat a punt de perdre l’avió.
    Un altre problema el tenim a R2. És una incomoditat, més aviat: uns senyors fan torns per tocar música demanant almoina. Als turistes els deu fer gràcia perquè ho veuen un sol cop i mentre estan de vacances, però si hi vas sovint i per motius laborals no acabes de veure clar que de bon matí un paio se’t planti allà al costat a tocar la trompeta amb un amplificador. Solen fer-ho entre El Prat i Bellvitge: baixen, tornen a pujar, tornen a baixar… Fins i tot us en podria donar el seu repertori habitual. :-P
  • BernadetteViatjo cada dia en tren. Per la línia R3. Faig el trajecte de Centelles a Granollers a les 6:59h del matí i de Granollers a Centelles a les 15:20h. El tren del matí ha d’arribar a Granollers a les 7:27h, doncs amb 30 anys, jo crec que no hi he arribat mai. Al migdia podria plegar de treballar a les 14:00h de treballar però resulta que des de les 13:47h fins a les 15:20h no tinc ni un tren que pari a Centelles. Les franges horàries entre trens són esgarrifoses. L’estació de Centelles està molt bruta i si t’esperes per agafar el tren a la via 1, no tens lloc ni per aixoplugar-te en cas de pluja. Els trens estan bruts, molt bruts. I els revisors controlen els trams que saben que no hi ha persones problemàtiques, altres trams passen de tot i no paga ningú. Sempre paguem els mateixos.
  • Joan Vidal BaixauliBon dia,
    Agafe el tren de rodalies de la línia R2 per anar a treballar, des de fa 4 anys (tot i en anys anteriors, en l’època de la construcció dels accessos del TGV i nova estació d’El Prat, també l’agafava diàriament, amb el mateix mal resultat)i cada setmana hi ha almenys un retard cada matí. Retards que oscil·len entre els 5 minuts i els 13, per fer un trajecte curt (Sitges-Castelldefels, que de fet és un trajecte de menys d’un quart d’hora, o Barcelona-Castelldefels, el trajecte que feia anteriorment). Els retards, així mateix, s’esdevenen tant al matí com a la tarda (tot sovint, en aquest cas quasi diàriament, torne a casa també amb retard, entre 4-9 minuts de retard per ser exactes). Quan plou els problemes s’accentuen. Aleshores, sovint he d’agafar un tren abans del que em naturalment em correspondria -per distància, temps de trajecte i hora de pas i d’entrada a la feina-, per bé que també he observat que, de vegades, el tren anterior que estic agafant no és en realitat el tren anterior, sinó un de més anterior, que va amb retard. Certament, l’augment de la freqüència de pas, de reforçament del servei, entre les 7 i les 9h, no sempre és efectiva, pels retards continus.
  • flamacanigo Sóc usuari diari de la línia R3 entre Ripoll i Barcelona. Al setembre del 2013 hi va haver un canvi d’horaris i el primer tren del matí va passar de ser semidirecte a parar a totes les estacions. Això fa que acumuli més retard del que ja sol portar habitualment: el trajecte de poc més de 100 quilòmetres es fa amb més de 2 hores; en un any (octubre 2013 – setembre 2014) el tren ha arribat puntual només 8 dies i ha acumulat un retard de 36 hores en 221 trajectes.
    Cal una revisió dels horaris per adequar-los al moviment natural de la població ja que hi ha incongruències com el fet que al matí, una persona de Barcelona pot arribar abans a Ripoll que no pas una de Ripoll a Barcelona, quan el moviment és anar cap a Barcelona al matí i tornar al vespre. El cap de setmana que els moviments naturals de població són a la inversa, i tindria sentit que un tren tornés tard cap a Barcelona, aquest no hi és.
    Per a millorar el temps de trajecte és bàsic el desdoblament (parcial) entre Vic i Montcada, a més de millorar altres infraestructures. I això només s’aconseguirà amb el compromís ferm, que a dia d’avui no hi és, de tots els organismes implicats (Ministeri, Generalitat, Adif i Renfe).
  • nuriamt22Baixo cada dia des de Torelló, estació de la línia R3 però que està fora de rodalies, és regional. La meva máxima indignació és que a part dels retards diaris, no tenim els mateixos drets que els de rodalies. Quan un tren arriba amb 15 minuts de retard i tots els que van amb bitllet de rodalies els fan devolució express, nosaltres hem d’esperar a reclamar el dia següent a partir de les 12 del migdia. Però no és garantia de res, perquè es veu que pel que per uns és motiu de devolució, no ho és per nosaltres. Per posar un exemple, la setmana passada vaig anar a reclamar dos bitllets que sabia segur que als de rodalies els havien tornat i a mi em van dir que no era culpa seva els retards, que no els sortia als documents que els envien i que no me’ls tornaven. Evidentment, vaig posar full de reclamacions i el devien afegir al llibre que ja tenen amb totes les altres que he fet al llarg dels anys, però solucionar alguna cosa? perquè? la resposta del de la taquilla va ser que el que els interessa és tenir contents als de rodalies, que són molts però els bitllets no són tant cars, que no pas a nosaltres, que som menys però tornar-nos els bitllets més cars no els surt a compte.
  • Toni Forés GrisAlguns dies, acostumo a agafar el tren 4 vegades. Si vull ser a les 9:00 a la Zona Universitària, he d’agafar el tren a les 7:51 al Masnou, quan podria agafar perfectament el de les 8;10. Per què? Perquè el tren de les 7:57 o bé no passa , o passa sempre tard. El de les 8:03 ha arribat a passar a les 8:15 i, juntament amb el de les 8:10, a més de l’aturada típica entre Clot-Aragó i Arc de triomf, acostuma a aturar-se també al Clot i entre Pl. Catalunya i BCN-Sants. Així doncs, els 30 minuts entre El Masnou i Sants, es triga 40 minuts en comptes dels 30 que haurien de ser. A tot això, trens molt plens, cosa que se solucionaria posant trens de 2 pisos com els que van a Vilanova o Sant Vicenç de la R2.
  • bernatsanjuanAnar en Rodalies des de Tordera fins a Barcelona és un malson. Un trajecte de 65km, que en cotxe fas en 45 minuts, en tren hi estàs més d’una hora mitja. I a més, només hi ha un tren cada hora. Dels retards i mals serveis no en parlaré perquè són els habituals de totes les línies de Rodalies. Imagineu perdre el tren per 1 minut, has d’esperar una hora sencera per arribar a destí… això ja significa que necessites quasi 3 hores per creuar el Maresme.
  • Roser Agell ClotasBon dia,
    Em dic Roser Agell. Fa onze anys qua agafo cada dia el tren per anar i venir de la feina. Trajecte: Arenys de Mar- Barcelona Plaça Catalunya. Us puc assegurar que amb aquests anys, cada vegada trigo més a fer aquest trajecte. Per arribar a les 8 a treballar, he passat d’agafar el tren de les 6:57 de fa uns quants anys al tren de les 6:37 actual. Us faig arribar la queixa que envio tot sovint a Rodalies de Catalunya.
    P1MSM8PK6-1 Data de creació:21/10/2014 Estat:Pendent Data d’estat:
    21/10/2014
    Bon dia,
    Cada matí intento agafar a Arenys de Mar el tren de rodalies de les 6:43 que no arriba mai a les 6:43. De vegades ni passa. El que tampoc passa és que arribi a les 7:37 a Plaça Catalunya. Acostuma arribar passades les 7:42. No te hora fixa. Ja no intento demanar que intentin cumplir els horaris fixats. Després de 11 anys d’agafar el tren cada dia veig que és inútil. El que els agrairia és que no féssin públics uns horaris que no són capaços de cumplir. Si els usuaris consultem un horari és perquè s’enten que s’ha de cumplir. Però resulta que no i després passa que arribem tard a tot arreu i més els que després hem d’enllaçar amb altres transports públics.
  • Cèsar Ferrater MartorellRenfe ha deixat de ser un problema per a mi. Viatjo en cotxe des de no fa gaire. Tot i així, durant més de 25 anys he viatjat amb Rodalies (abans RENFE a seques) i després de fer multitud de queixes, sense aconseguir cap resposta satisfactòria, he arribat a la conclusió de que pateixen del pitjor mal que es pot patir: No és l’escassa inversió. És gestió, direcció, actitud de molts empleats, corporativisme, sindicats verticals…(el factor humà d’aquest element colonitzador). Com a mostra del que dic: fa anys van retirar els trens que anaven directes fins a Sitges (eren els semidirectes, que tardaven 30 minuts fins a Vilanova). Ara us convido a que doneu un cop d’ull als horaris. Tarden 12 minuts més que fa vint anys. Deplorable. Molts empleats per a no res (fixeu-vos quants trens durant el dia, que van pràcticament buits. Això és un luxe que solament té sentit si es té en compte que tot plegat solament respon a donar ocupació i sou als empleats de RENFE. Per mi, el primer pas de la solució és retirar la gestió a RENFE i donar-la a qui sigui, que segur que ho farà mooooooooooooolt millor. Desitjo que en el futur funcioni millor i em podré repensar de tornar a agafar el tren.
  • Això MateixLa qualitat del servei i la situació del transport públic a Catalunya, més enllà de la xarxa TMB i els FGC, és denigrant: tant en el servei de Rodalia, com en el de les infraestructures com els serveis de línes regulars d’autocars. I a més a més, hem de suportar pagar preus que, si sumes a final de mes, casi valen més que llogar un pis (sobretot per la gent que viu fora) però que treballa a la capital econòmica i industrial de la zona i del país.
  • fmateuUs adjunto um post de lrs dificultats que pot arribar a suposar el servei actual per un discapacitat… Http://fmateuihosta.blogspot.com/2013/11/renfe-inclusiva.html
  • Mireia Salinas EstebanI quan et dirigeixes al personal, molts cops trobes males cares, gent incompetent, amb poques ganes de treballar i molt menys d’atendre el client amb un somriure o, si més no, amb educació.
    Considero que el tren és un dels millors transports públics, i la meva curta experiència amb aquest tipus de transport a d’altres països, com són Anglaterra, Irlanda, Itàlia, França, Àustria o Eslovàquia així ho proven. Quan viatges en tren, pots observar el paisatge i gaudir-ne, relaxar-te, llegir, estudiar, dibuixar, fer mots encreuats, sudokus, escoltar música, parlar amb la gent, conèixer-ne de nova, dormir… són tants els avantatges que ens ofereix el tren que és una veritable llàstima que quedin soterrats amb les incidències, els retards i l’angoixa de no saber mai si arribaràs a l’hora.
  • Mireia Salinas EstebanPerò no només hi ha deficiències als trens, moltes de les estacions que cobreixen la línia R3, sobretot a partir de Figaró, manquen d’il•luminació, personal per atendre els viatgers, màquines per validar els bitllets, bancs, andanes degudament senyalitzades i segures, etc.
    Sense parlar dels problemes que té la gent invident o amb cadira de rodes o crosses per pujar al tren o baixar-ne, sobretot a estacions com Montcada bifurcació, on el salt que has de fer per baixar del tren és considerable.
    A més a més, es conten per desenes les vegades que se’ns ha denegat la devolució per motius aliens a Rodalies: robatori de cable, incidències tècniques, actes incívics, incidència en origen, alteracions de l’ordre públic, vagues, falta de subministrament elèctric, condicions meteorològiques adverses (incloent un cop en què se’ns va posar com a justificació la boira de Vic en un trajecte de Barcelona a La Garriga).
  • Mireia Salinas EstebanEl pitjor són els dies que tinc examen a primera hora o els dies que no em puc permetre arribar tard. En aquests casos, molts estudiants ens veiem obligats a llevar-nos entre mitja i una hora abans de l’habitual per agafar el tren molt abans de l’hora en què l’agafem normalment. Sense anar més lluny, dimarts de la setmana passada tenia un examen a les 9 i vaig haver d’agafar el tren de les 7.15 perquè els dos trens de després (7.36 i 7.55) no em garantien que arribés a l’hora. Fa 2 anys una amiga i jo ens vam trobar un professor de la universitat, que ens va proposar que l’acompanyéssim en la seva alternativa de viatge per tal d’arribar a l’hora a la universitat. Davant de les nostres cares de perplexitat, ens va explicar que no era el primer cop que ho feia: derivat de les contínues incidències de Rodalies i dels retards, s’havia vist obligat a agafar el tren de la R4 a St Andreu Arenal i baixar a Cerdanyola del Vallès, i allà agafar un taxi fins a la UAB. Això és el que vam fer, teníem un examen a les 9 i quedava poc més de mitja hora quan encara érem a St Andreu. El trajecte va costar 7€, import que, per suposat, va sortir de les nostres butxaques.
  • elboletgrallerA Vilafranca tardem 53 minuts per arribar a Sants (R4). Per volum de gent que fa el trajecte i la seva durada ja ens mereixem un semidirecte, tal com han fet amb la branca nord de la mateixa línia cap a Sabadell i Manresa. A part dels retards de 5/10 minuts constants com a tot arreu. I la connexió de l’R4 amb l’R8 a Martorell per anar cap a la UAB (Cerdanyola Universitat) és pèssima, un tren cada hora i sense anar gaire sincronitzats d’horaris…
  • Iolanda GarciaSoc usuària de la línia R3 i fa més d’un any que el tren que ha d’arribar des de La Garriga a Bcn a les 9:29h del matí va més de 15 minuts tard dia si dia també. El tren, a més, va molt ple i a Canovelles la gent ja no pot seure. Si a això li sumem que fa temps es va convertir un tren que parava a totes les estacions per un tren que de forma anòmala no para enlloc de Vic fins a Bcn, tenim que la freqüència de trens en hora punta, entre les 7 i les 9, és de 45min.
    D’altra banda, a l’estació de La Garriga, la megafonia no és suficient i no sempre funciona, això fa que aquest tren que no para sigui un perill sobretot si va tard i el confonem amb el següent. I podria continuar, trens que fan una olor de desinfectant (matarrates) que tomba i que quedes impregnat, servei de devolució expres lent potser fet a propòsit per fer-nos perdre 10 min més o desistir de demanar el bitllet de bescanvi, etc, etc, etc.
  • Maria FontUsuària de R1 nord. Els principals problemes són les constants incidències de la línia i la falta d’informació als viatgers. Quan plou, poc o molt, es talla la línia entre Masnou o Premià i Cabrera.
    Recentment, els trens de primera hora (8:05) paren constantment entre Clot Aragó i Sants, sense explicacions als usuaris evidentment, i amb retards d’entre 10 i 20min.
    En les estacions, falta d’il·luminació als túnels, problemes per pagar amb tarjeta de crèdit/debit, no sempre funcionen els “torns”, etc.
  • Mireia Salinas EstebanEn hora punta, la freqüència de trens de la R3 no és del tot dolenta (6.17, 6.41, 7.15, 7.36, 7.55, 8.37, 9.10, 9.34, 9.54…). Tot i que si ho compares amb la freqüència de la resta de línies de Rodalies, t’adones que la R3 no és precisament una de les millors línies. En menys de 10 minuts esperant el tren de la R3, pots arribar a veure passar 4 trens de la R4 (2 per cada sentit), mentre que els trens de la R3 passen cada mitja hora els dies que el servei funciona amb normalitat.
    Després de 5-6 hores de classe i més de 8 fora de casa només tens ganes d’arribar a casa i descansar i quan puges al tren de la R3, encara et queda el pitjor: trens vells, bruts, curts, a vessar de gent… RESULTAT: més de 45 minuts dempeus, amb l’esperança que a Mollet o Parets baixi prou gent per poder asseure’t. Passes Torre del Baró, Montcada Bifurcació, Montcada Ripollet, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet del Vallès, Parets del Vallès, Granollers, Les Franqueses del Vallès i per fi arribes a La Garriga. Això sí, amb una mitjana de 10 minuts de retard i després de més de 45 minuts dempeus.
  • Mireia Salinas EstebanEm dic Mireia, tinc 20 anys, visc a La Garriga i fa més de 2 anys que sóc usuària de les línies R3 i R7, trens que agafo cada dia per anar a la Universitat Autònoma de Barcelona. La distància en kilòmetres des de La Garriga fins a la UAB, situada a Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) és de 31km i el temps, 26 min. Ara bé, en tren es triga, si tot va bé, aproximadament 1h. Malauradament, això és gairebé mai, per la qual cosa es pot arribar a trigar entre 1.30h i 2 a realitzar aquest trajecte, ja que primer s’ha d’agafar la R3 des de La Garriga fins a l’entrada de Barcelona (Montcada Bifurcació, Torre del Baró o St Andreu Arenal són les 3 estacions on es pot fer el transbord) i des de qualsevol d’aquestes estacions anar amb la R7 fins a Cerdanyola Universitat.El temps que es triga és, per al primer trajecte, entre uns 40 i 45 mini per al segon, uns 20 min. El problema és quan el temps d’espera entre els dos trens és de 20 min o més, com els dies que acabo classes a les 4, que arribo a La Garriga a les 6, ja que el tren que surt a les 5 de St Andreu Arenal acaba a Granollers Canovelles, i els dies que acabo classes a les 3, que arribo a La Garriga a les 5, per la mateixa raó que abans.
  • Glòria Francolí SanglasJo el principal problema que tinc amb el tren és que visc a Torelló (R3) i que com que em trobo fora de la zona 6, no puc anar amb la tarifa integrada. Això vol dir que, a part de pagar un bitllet més car per viure més lluny, un cop arribo a la ciutat he de pagar de nou el bitllet de metro. A mí m’agradaria que la meva estació formés també part de rodalies i que per tant em pogués beneficiar dels descomptes i bonificacions que tenen les persones que viuen a les estacions de rodalies.
  • FSolaBona tarda, soc una usuària de la linia R3 Barcelona-Vic, i després d’anys, estic encara intentant buscar alguna raó lògica, esperant que no sigui la prepotència o la mala gestió, que m’expliqui com es pot arribar a dissenyar una estació “tan ventilada” a la ciutat de Vic, sense sala d’espera condicionada (és oberta), en una ciutat on els estius són molt calurosos i els hiverns les temperatures són inferiors als 0 graus.
    A l’estació de Vic no hi ha lavabos, i des de fa un parell d’anys es va cremar el bar i no s’ha fet res per arranjar la zona, quan plou et mulles esperant el tren i has de vigilar que els coloms no et deixin anar els seus excrements al cap, ja que fan vida a la zona d’espera, els arbres creixen a la taulada…..
    Els hauria de caure la cara de vergonya, tant els qui gestionen la linia, com qui en té la propietat, com qui va permetre fer aquest nyap !
    Que una estació inaugurada fa 11 anys, sigui i estigui així em fa molta tristor. I com sempre qui en rep les consequències som els ciutadans. Fins quan?
    Vic, 27/10/2014
  • Carme BordasSóc usuaria diaria de la R1. Agafo el tren a Montgat i baixo a Sants. Els retards són usuals, els trens sempre van plens (aquest any més plens que mai) i les parades entre estacions fan endarerrir fins a 15 minuts el viatge. Això sense comptar amb els dies de pluja, el dia que hi ha una incidència a Plaça Catalunya, el dia que hi ha un tren avariat a Sants, cançons ben conegudes… Per fi, no hem de compartir suor i maletes amb turistes, això ens duria a una altra historia… I llavors l’arribada a l’estació. Sortim per un únic accés on hi estem una estona perque no engoleix tanta gent i on un dia tindrem un ensurt. A dalt, en el hall, la meitat de màquines de picar no funciona i com són màquines de entrada i sortida, juguem al ball de cadires… Gentada que surt i entra per les úniques tres màquines de picar que funcionen. Increible que un trajecte que podria ser tan curt es faci tan llarg!….
  • mar basagañaAgafar el tren a Manlleu (R3) em trenca el cor, sempre ve tard, els panells informatius no funcionen i la megafonia sovint tampoc, o diu que està en periode de proves. Mai sabem per quina via passarà el tren, i avisen a darrera hora de la via que passarà. Com que no hi ha pas soterrani, hem de creuar les vies just quan ve el tren, i algun dia passarà una desgràcia.
    Molta gent de Manlleu va a agafar el tren a Vic, per poder gaudir de la tarifa integrada i de més freqüència de trens, tot i que la línia a Vic continua sent un desastre i l’estació encara més.
    Tot plegat fa pena!
  • RadellVoldria agafar el tren a St. Quirze de Besora per anar a treballar a Vic. La impuntualitat recorrent me’n priva perquè per a mi la puntualitat a la feina és sagrada. A més a més, no es pot validar el bitllet a l’estació, amb resultats grotescos en el moment que passa el revisor.
  • JosepL’historia del mal servei dels trens es pot resumir amb R3. Si vols viure una aventura de risc, agafa la R3 amb regularitat. Podràs gaudir de llargues estones esperant a les estacions els trens sempre puntuals amb 10 minuts de retard (si no es més). Mig hora entre tren i tren, si vas a prop. Com vagis a Vic una horeta entre tren i tren.
    Trens plens a les hores punta amb pocs vagons afegits.
    Una gestió del tren realitzada des de Madrid feta amb poca professionalitat que pot provocar esperes de fins un quart d’hora esperant que passi l’altre.
    Un personal que no te ni la més mínimes ganes d’esforçar-se en fer un bon servei.
    Algú em pot explicar com un tren que surt d’Hospitalet arribi amb 10 minuts de retràs a Catalunya (la següent parada).
  • Bet FontEls usuaris de la línia Rod3 que vivim més al nord de Vic, tenim molt poca freqüència de trens. Des de Torelló, per exemple, al matí quan volem desplaçar-nos a Barcelona, el primer tren passa una mica abans de les 7 (6:51) i el segon no passa fins dues hores més tard (8:54). Si perds el primer tren, ja has begut oli.
    A la tarda, si agafes el tren a Pl Catalunya, per tornar a Torelló, si perds el tren de les 17:37 no en tens un altre fins a les 19:02. Una hora i mitja!
    Això, sense comptar que moltes vegades no és puntual.
    Tot plegat desincentiva l’ús del tren per part de molts usuaris.
  • fmSóc un altre usuari de la R3. La pitjor línea de rodalies. Però, hi ha alguna línea de rodalies, mitja o llarga distància que funcioni bé?. El servei que s’ens ofereix és vergonyós, obsolet i una ofensa al poble català. No aguanta cap comparació amb el servei ofert a Madrid.
  • Roger RoviraAgafo cada dia el rodalies línia 14/15 entre Altafulla i Barcelona-Sants i ja compto en què tardarà uns 8-10 minuts més del marcat en els horaris. Més o menys un cop al mes, segons renfe/adif degut a actes incívics, el tren és para a les immediacions de Bellvitge durant una mitja hora.
    M’agradaría conèixer quines són les mesures preses els últims anys per evitar el robatori de coure.
    Salutacions
  • Isàvena Opisso AtienzaLa línia R3 només disposa d’una via, a part de la impuntualitat i la demora en la resolució d’incidències, aquest fet ocasiona que mai sapiguem per quina via passarà el tren (a la majoria de les estacions, en el tram de l’estació la via es ramifica i hi ha dues vies) El servei de megafonia i els panells informatius sovint no funcionen, o bé avisen amb molt poca antelació.
    La majoria d’estacions no disposen de pas a nivell soterrat, i la gent ha de creuar les vies per canviar d’andana, i el fet de saber la via per la que passarà el tren amb tan poca antelació fa que sigui molt perillós canviar de via, especialment per la gent amb mobilitat reduïda o problemes de visió o auditius.
  • Joako CortázarI per suposat, preus desorbitats per al servei que se’ns ofereix. L’augment del bitllet els darrers cinc anys ha estat desorbitat mentre que la millora del servei ha estat inexistent.
  • unentretants En el cas de la línia R3 els trens semidirectes no tenen parada a zona 5, passen de la zona 4, (La Garriga) a la zona 6 (Vic) deixant uns 40KM sense poder agafar el tren, Centelles és la població més gran de la zona 5, població que gairebé no disposa de bus i crec que els semidirectes haurien de parar per donar millor servei a Osona sud. No entenc perquè a la línia R3 no es poden millorar una mica els horaris, si més no que es compleixin ja que gairebé sempre van tard i a més no disposem d’un horari cadenciat cosa que afavoriria molt l’ús d’aquest mitjà.
    David Viñolas
  • Joako CortázarSóc usuari de la R2 entre Vilanova i la Geltrú i Barcelona. Com han repetit diferents persones, els horaris gairebé mai es compleixen, sobretot a les hores puntes. Molt sovint els usuaris no sabem quin tren sortirà primer, si el que ja porta 5 minuts de retard o el que anuncien que passarà en 5 minuts per la via 3 (el que ve de Sant Vicenç) i més d’un cop hem hagut de còrrer al veure que el tren on anàvem no sortia i un altre arribava per una altra via. Aquests problemes volen dir que la manca d’informació és absoluta. Si hi ha retards al menys hauríem de saber quin tren sortirà abans. És injust que si vull arribar puntual a la feina amb garanties hagi d’estar a l’estació 15-20 minuts abans per preveure possibles problemes. Per suposat, els dies que cauen quatre gotes, els retards són previsibles.
    D’altra banda, l’atenció del personal a les estacions deixa molt que desitjar. Sembla que no vulguin treballar. Agents de seguretat que fan més por que els propis delinquents.
  • unentretants Sóc usuari de la R3, visc a Centelles i baixo a Barcelona cada dia. Sóc cec i la majoria d’instal•lacions de les estacions de rodalies no estan ben adaptades o són inaccessibles.
    La majoria d’estacions no tenen marcades les línies tàctils perquè amb el bastó puguem detectar la proximitat de l’andana o l’inici d’esgraons, la megafonia no funciona o funciona malament anunciant o bé trens sense parada que no passen o bé donant informació errònia, a la majoria d’estacions de la R3 és impossible saber per quina via circularà el tren ja que fins a última hora no o diuen quant seria molt fàcil que els d’anada circulessin per una via i els de tornada per l’altra. En moltes estacions no existeixen passos subterranis per creuar les vies i els passos superiors estan en un estat bastant lamentable i s’ha de vigilar en no relliscar i caure.
    En el cas de Centelles només hi ha la meitat de l’andana elevada per el que si un no està al cas o agafa un tren d’unitat doble pot ser que a l’hora de baixar hagi de fer un salt de més de mig metre amb els riscos que això comporta, sobretot la gent amb cotxets, crosses, cadires de rodes, persones grans, amb mobilitat reduïda…
    David Viñolas
  • carolina535Usuària de la R2 Sud des del Prat de Llobregat des de fa 30 anys. – Retards diaris injustificats entre 5 i 10 min. mai compleixen horaris a l’anada. Jo vaig a la estació 10 minuts abans del que seria lògic perquè sé que arribaré tard, i tot i així arribo a treballar a la hora justa.
    – Trens curts a hores punta
    – Brutícia del trens i pudor sobretot als trens de 2 pisos
    – Personal de seguretat: de vegades amb una pinta que fan més por que els delinqüents , alguns porten una enganxina amb la bandereta espanyola al mànec de la pistola… sense comentaris.
    – Personal de RENFE, ADIF o qui sigui: inexistent i/o ineficaç sobretot a la estació del Prat.
    – Estació del Prat de Llobregat: feta fa 4 dies i sembla que cau a trossos (goteres, escales mecàniques quasi mai funcionen, humitats…) . Per no parlar de la estació fantasma que ens va fer la Maleni per al TAV i que també cau a trossos.
    – Prioritat absoluta alta velocitat i llarg recorregut en detriment de Rodalies: som els paries.
    – En resum: RES positiu UNA VERGONYA
  • Trabucaire CatalàLa R4 entre Sabadell i Terrassa a les 7:40 del matí té un retard gairebé cada dia de 10 minuts. Indignant !
  • JORDI MERCADER CARBÓEls monitors de Sants-Estació, tant els que hi ha a la zona d’espera (a dalt) com a les andanes (a baix) només mostren l’hora estimada d’arribada del tren, no pas l’hora programada. A més, com que l’hora estimada pot anar fluctuant, més d’un cop he hagut de baixar corrent les escales, simplement perquè el tren que segons els monitors havia de trigar encara 5 minuts ja estava aturant-se a l’andana.
    No entenc aquesta manera d’anunciar les hores d’arribada. Crec que no té sentit fer-ho així, ja que qui no coneix els horaris dels trens possiblement s’informa abans dels horaris programats per cada destinació i línia i, una vegada arriba a l’estació, als monitors no queda cap rastre de l’hora programada. Si es vol indicar l’hora estimada s’hauria de fer com als aeroports: indicant hora programada i hora estimada (o minuts de retard estimats).
  • CARLES RÀFOLS BARRUFETJo agafo la linea R2 sud, Vilanova-Barcelona, es impresentable ,durants el trajecte es veuen senyals de 60 per hora que son provisionals i porten anys ,fa 30 anys els Hispano Suissa anaven mes rapids que els d’avui dia, si tenim independencia, partidari de fer fora la Renfe i ample europeu fins l’ebre
  • mixetaTambé cal parlar de les anomenades “vagues encobertes”. Fer que centenars arribin tard a feina/entrevistes/estudis/examens no és la manera de protestar ni de guanyar-se les simpaties dels usuaris, precisament.
  • mixetaMiscel·lània: – A vegades (massa poques) hi ha personal de seguretat a bord. Encara que hi siguin, sembla que l’únic que fan és vigilar que la gent no posi els peus sobre els seients (que tornen a posar quan el vigilant ha marxat, també s’hauria de criticar la manca de civisme d’alguns). Els he vist reaccionar amb complicitat en trobar gent fumant porros. On són quan hi ha usuaris molestant amb música o directament increpant altres usuaris o intentant robar.
    – Coincideixo amb KERARTA: quantes vegades sents pudor a tabac, cerques qui està fumant per demanar que deixi de fer-ho, i al final te n’adones que el fum ve de la cabina del maquinista. Em sembla bé que fumin, però s’hauria de buscar una solució de portes aïllants de fum.
    – El preu és elevadíssim: fa 15 anys era molt més barat i almenys alguns trajectes eren més ràpids, com per exemple el Barcelona-Figueres. Anem enrere i paguem més.
    – En casos d’incidència diuen que no és prioritari informar als passatgers, ja que la prioritat és resoldre la incidència el més ràpid millor. Jo preferiria que gastessin uns minuts en parlar per megafonia i estar més tranquil·la.
  • AlomaSóc usuària de la línia R3, un dels molts problemes amb què em trobo diàriament, és l’escassa freqüència de pas a les hores punta. Entre les 7:00 i les 8:00 del matí només circulen dos trens en direcció Vic, destinació on es direigeixen molts universitaris. La impuntualitat dels trens també és un continu diari.
  • rose7Usuari de la R3, agafant fins fa poc el tren de les 6:45 (ara agafo el bus d’en Sagalés). Ara agafo puntualment el tren a l’estació de Vic, la qual està en un estat de deixadesa lamentable (excrements d’ocells per tot arreu, males herbes al sostre, el bar de l’estació cremat).
    Sóc de Manlleu, però com a conseqüència que el meu poble no forma part de l’àrea integrada de Barcelona, he d’agafar el tren a Vic. En aquest sentit, el dies que torno amb tren tampoc tinc la possibilitat d’anar fins a Manlleu per la mateixa raó (un bitllet senzill de Vic a Manlleu val 2.15 euros, igual que un bitllet senzill 1 zona que et permet visitar tot BCN i fer transbordaments).
    En cas de retard (molt sovint) la informació que donen és molt escassa o inexistent. Som sardines en llauna (en molts casos en hora punta només es fa servir un sol tren de tres vagons mentre que en hores de poca gent hi ha dos
    trens amb sis vagons).
    El què han millorat en certa mesura és els revisors (que només passen a la zona Granollers-Vic) que són més educats que no pas anys enrera.
  • Alex ValienteSón moltíssims els problemes que patim els usuaris de Rodalies 3. El més greu, és que tot i demanar explicacions i intentar advertir als responsables, sempre obtenim un silenci per resposta. Jo vaig iniciar una campanya al Twitter a principi d’any on feia una mica de comèdia dient que amb les devolucions express, era capaç de viatjar durant un mes de franc. Tenint en compte que el mes té 22 dies laborables, vaig calcular que necessitava 44 devolucions express per viatjar un mes de franc. Doncs bé, encara no ha finalitzat el mes d’Octubre, i ja en porto 62 devolucions express durant el 2014!!!! És a dir, que estic a 22 devolucions express per poder viatjar durant dos mesos durant el 2014 de franc (tenint en compte períodes vacacionals i tot plegat).
    Si a això adjuntem que la freqüència de pas, és de més de 30 minuts, fa una mica complicat poder fer servir el transport públic com a mitjà de transport i fa uns mesos escribia sobre això al meu bloc… http://www.alexvaliente.com/2014/01/mobilitat-reduida/
    Vaig escriure al meu bloc http://www.alexvaliente.com/2014/01/mobilitat-r
  • Albert Soler LlopartR2. Entre Vilanova i Barcelona, direcció Barcelona, mai arriba a l’hora. Com a mínim 10 minuts tard, i això és diari.
  • narfp17 Mai hagués imaginat un espai on poder expressar el meu descontent amb RENFE. La paraula que millor defineix aquest servei és “TERCERMUNDISTA”. Porto 6 anys anant a la universitat en tren. És una vergonya que a Viladecans, amb una població de 66000 habitants, encara arribi un tren cada mitja hora!
    És impossible arribar d’hora amb aquest transport: en 5 dies sempre trobes dues incidències. ( I no ho dic jo, ho diu el perfil de Twitter de la R2 Sud, que m’avisa cada cop que es demoren els trens).
    Però tot i així, el pitjor de tot és el tren de les 7:30: És una hora complicada perquè és quan més gent hi ha; Però, per què posen els trens curts? (l’equivalent a la meitat d’un tren normal?)
    No seria més intel·ligent posar trens llargs a les hores puntes i de curts de 10 a 13 que hi circula menys gent,sobretot en direcció contrària al centre de Barcelona?
  • EnanteEls trens de Vilafranca a BCN Sants (R4) tenen un retard habitual de 15 minuts. Això sobre un trajecte teòric de 55 minuts és molt elevat. El tren s’atura abans d’alguna estació i espera que li donin pas. Caldria extremar la puntualitat ja que sembla un temps excessiu per fer 48 km.
  • jordi valls pérezLa R3 de Vic i plaça de Catalunya,
    Puc entendre que no poden circular més trens ja que hi ha via única, però… NO VULL entendre pq els trens són curs (3 vagons) i molts pocs de 6 vagons. Si no pot haver-hi més servei, que aquest tingui un mínim de comoditat.
    Puc entendre que l’estació de Pl.Catalunya no hi ha espai per més, NO VULL ENTENDRE que passarà quan hi hagi un accident i no es pugui desallotjar pq hi ha gent a les escales d’emergència i NINGÚ fa res.
    En el cas del tren, estic segur que moltes vegades es supera l’aforament permès i en el segon -penso- hi ha obstacles a les SORTIDES D’EMERGÈNCIA.
    Quan hi hagin morts (i no ho desitjo) quí en serà responsable…
  • camefoAltres minúcies de la R3, la de Vic: trens de 3 vagons a vessar, dempeus des de les Franqueses i sovint des de la Garriga! durades còsmiques (les reals, no les dels horaris) de trajectes (des de la Garriga a Barcelona uns 50’… vaja altíssima velocitat 40km/h). En algun tram jo he viscut com els corredors de la mitja marató de Granollers (els primers, tampoc ens passem) anaven a ritme del tren, brutal! ja sabem que els coredors keniates i etíops corren molt, però crec que és com per pensar-hi.
  • camefoR3, la di Vic! què us hem de dir?! No avosen de per quina via arribarà el tren (bé els habituals ho sabem mirant el semàfor dels trens), retards diaris (quan va tard 5′ els soferts usuaris diem que va bé… ), mana de màquines de validació o impossibilitat de validar el bitllet a moltes estacions, impossibilitat de conprar bitllets a moltes estacions (o hi ha màquines que no tenen tots els títols disponibles i et veus obligada a comprar bitllet individual, més car, enlloc d’altres fórmules més econòmiques), MOLTA manca (o sovint CAP) d’informació quan hi ha incidències, freqüència de trens baixíssima tot i pagar el mateix preu que la resta de línies, horaris marcians…. vaja, una joia!
  • quintos50Sóc usuari diari de la línia R1. M’agradaria dir que vaig a treballar a gust, però no és així. Acostumo a agafar-lo puntual, direcció Calella. A partir d’Arenys, on només hi ha una sola via, comença l’aventura, mai saps quan arribaràs. Esperes que arribi un tren i tinguis via lliure per passar. Esperes 5,7 o 10′ a l’estació de Canet de Mar, St.Pol…però mai arribes puntual al destí.
    També cal destacar que és un escàndol com la gent accedeix al tren saltant tanques, murs, sense validar tiquets…i com els cossos de “seguretat” fan la vista grossa, fumen una cigarreta o escriuen missatges al mòbil per tal d’evitar enfrontar-se amb aquests tipus d’actes. No puc parlar de totes les estacions de R1, però sí algunes com Calella, Canet de Mar, Pineda, Mataró, Sant Adrià…
  • Nix33R2. Entre Vilanova i Barcelona, direcció Barcelona, mai arriba a l’hora. Com a mínim 10 minuts tard, i això és diari.
  • CBCCada dia agafo el tren per fer trajecte Caldetes-BCN, BCN-Caldetes. Trobo a faltar algún “semidrecte”, com abans que havien hagut. Amb els trens que fan la ruta del Maresme, els que van a Arenys, els que van a Blanes, els que van a Calella, els que van a Portbou, els que van a Figueres, …. algún d’aquests podría estalviar-se algunes estacions.
  • JoanBaraldesCada dia agafo el tren a Manresa ( línia 4) per anar a treballar a Sabadell. D’ença de l’estiu el temps del trajecte s’ha incrementat en 10 minuts. Abans 40′ i ara 50′.
    A la tornada a Manresa, a Sabadell centre cap dia el tren és puntual !!! tant si l’agafo a les 15:22 com si ho faig a les 20:18
  • Això MateixLes ascensors que comuniquen les vies a l’estació de Flaçà fa 6 mesos que estan fora de servei.
  • Isabel MartosLa línea R2 sud sempre funciona malament! No hi ha setmana sense incidència…
  • cristiantbEl primer regional expres que va de Barcelona a Terres de l’Ebre fa tard cada dia. Surt de Sants a les 6.17 i arriba per sistema almenys 5 minuts tard a Tarragona, entre 5 i 15 minuts a Reus, etc. RENFE no dona explicacions i diu que com que el retràs és de menys de 15 minuts no ha d’indemnitzar a ningú. Vergonya. Volem un operador que respecti als ciutadans.
  • Bagenca72Ahhh i vull afegir un tema que la gent veig que no es parla… ¿com es que es compren trens on les persones amb minusvalies no els poden fer servir?? Ni els pares amb cotxets.. he arribat a veure autèntics problemes per baixar un cotxet d’un dels trens… ¿a on són les rampes? perquè a la línia de Terrassa a Manresa no es veu per enlloc. Això crec que es del més vergonyós!!! Que no hi hagi accessos per a gent amb problemes de mobilitat!!! tercermundista, si jo ho dic jo…
  • Muntsa BigasDes de fa més de nou anys Agafo cada dia el tren per baixar a treballar a Badalona. Agafo el primer tren a Balenyà – Tona – Seva. Deixant de banda el tema de la puntualitat, sóc de les que no puc validar el bitllet a l’estació d’origen fet que implica que quan arribo a Badalona haig de perdre temps explucan-t’ho per poder sortir. per altra banda, des de les raderes obres a les estacions, que segons els cartells eren per millorar en la nostra comoditat, el tren de tornada a casa para tant lluny del pas de vianants que abans d’arribar-hi tens temps de fer una cigarreta. I si per casualitat ets un viatger novel·la estàs a l’andana esperant per agafar el tren per anar a Vic, o ets un velocista d’elit o no l’agafa.
  • Bagenca72Tres temes…. la impuntualitat, la lentitut i el preu. Els trens que van de Barcelona a Manresa seeeempre van 5 minuts tard com a norma general. I quan plou podem arribar fins als 40 minuts. Ara fa 150 anys que es va crear la linea de Manresa a Barcelona. 150 anys després encara es tarda més a fer aquest trajecte. Abans de vacances el temps mitja entre Terrassa i Manresa era de 25 minuts si era semi-directe i 35 minuts si parava a totes les estacions. A data d’avui el semi-directe tarda 40 minuts i 45 minuts el que para a tot arreu…. Es imperdonable. I el preu… es paga per un servei excel·lent i tenim un servei tercemundista. Vull pagar a raó del servei que s’ofereix. I el que paguem els usuaris no s’ho val.
  • josep albà alegretpuntualitat, capacitat o volum de passatgers, neteja trens, estacions obsoletes
  • JOAN IBORRA PLANSL’estació de Sant Quirze de Besora és sempre tancada i sense personal. Sempre has d’esperar-te a fora, (estiu i hivern) sense saber si el tren que esperes passarà a l’hora o no. Sense saber ni tan sols si passarà el tren i sense saber, quan arribi, per quina via ho farà. De manera que, molt sovint, a última hora, la gent ha de córrer a canviar d’andana per a poder pujar al tren, amb els riscos que això comporta.
    Esperar el tren a l’estació de Sant Quirze és fer un acte de fe, sol i desvalgut al mig del no res. Si apareixen més viatgers et sent recolzat i més o menys informat pels usuaris habituals de cada dia: “Normalment el tren arriba a…” , “Crec que avui el tren…” , etc.
    Si no apareix ningú… mal senyal! Val més que et busquis la vida i te’n vagis a fer autoestop a la carretera!
    Si t’agrada l’aventura tot això està molt bé, però si vols una vida tranquil•la agaafr el tren a Sant Quirze pot ser molt estressant i dolent per a la salut!
  • Ramon Peñalver ColladoVisc a Centelles i tinc la mateixa problemàtica que explica Montse Uran en la R3, retards dia si, dia també, no em retornen l’import del bitllet exprés quan arriba tard, perquè no nia servei atès por personal, incomplint el contracte amb la Generalitat
  • Judit F.Retards constants. En el meu cas, l´agafo a St. Andreu Arenal (Barcelona), i molts dies pel matí venen amb retard… de vegades, a l´hora que hauria de passar un tren, estàs agafant l´anterior! En dies de pluja, el problema s´accentua.
  • Maria DiumaróHola!
    Sóc una bona usuaria de Renfe, ja que visc a Granollers i he estudiat durant 4 anys a Barcelona + treballo a Barcelona és a dir que porto anant de Granollers a BCN en tren des de fa ja gairebé una dècada… i mai ha canviat ni les inpuntualitats, ni els problemes amb els horaris (un cop per setmana, de mitjana, els trens van tard o es queden aturats en alguna de les estacions del trajecte).
    El pitjor de tot, però, és que quan plou ja surts de casa sabent que hi haurà problemes… i el pitjor dels casos, que fa qüestió d’uns mesos va ser present durant tres setmanes seguides va ser que els divendres a les 5h aproximadament, els trens es van retrassar fins a 1h i mitja.
    Si com a mínim el preu fos més baix… encara, però amb el que paguem ja podriem tenir un servei amb uns mínims de qualitat i de puntualitat.
    pd. El tema de l’espai ja seria un altre capítol a comentar… si hi hagués més trens segur que evitariem problemes d’anar amb el tren com llaunes de sardines o amb el tren buit…
    Per acabar, el que seria interessant també és que hi hagués més control i seguretat per part de Renfe, que en algunes ocasions es troba a faltar.
    Moltes gràcies!
  • Montse Uran Aquest problema també el tinc a la baixada perquè, l’alçada que em separa del terra (de l’andana no elevada) m’obliga a saltar com una cabra. Penso que és indigne i arriscat, no només com a discapacitada, sinò com a persona física.
    En ocasions també m’he trobat que la il·luminació a l’estació és insuficient i els maquinistes i interventors no em veuen quan pujo. Això m’ha donat algun que altre ensurt quan les portes m’han pinçat a mig pujar, amb el meu home i el meu pigall, ara ja juvilat.
    Malauradament segur que em deixo coses però … això serà una altra història.
  • Montse Uran Sóc usuària del tren (R3) des de fa més de vuit anys i sóc cega.
    El primer que em trobo quan arribo a l’estació de Centelles és que no puc comprar bitllet si no és amb ajuda.
    El segon és que no sé mai per quina via pasarà el tren perqè la megafonia no sempre funciona i els trens no passen sempre pel mateix cantó. Això em comporta un neguit innecessari, ja que hauré d’afanyar-me en cas d’haber de travessar. Amés, en cas de pluja, a les andanes no tenim on guarir-nos.
    El tercer és que l’accessibilitat al tren hom limita només a tres cotxes, perquè l’andana no ha estat elevada a tota l’extensió que ocupa un tren doble.
    Això m’obliga a pujar a un d’aquests tres cotxes (normalment el primer de cap perquè no sé si em toca travessar)) i caminar tres cotxes enllà, amb el tren en moviment, amb el risc que això comporta per a mi. Aquesta condició també m’obliga a quedar-me al tercer cotse, quan m’interessaria anar al qart per temes logístics (quan baixo a Plaça Catalunya em convindria quedar a peu d’escala per afluència de públic i em resulta impossible.
    Si l’andana fos elevada al llarg de tot el tren, que és el que hauria de ser, jo podria triar, com tothom, el cotxe on vull pujar.
    Aquest p
  • MonixI confirmo també el què diu un altre usuari sobre l’estació de Sagrera-Meridiana: és una autèntica vergonya la gran quantitat de gent que s’arriba a colar cada dia, i la cara de tonta que se’m queda cada cop que he de validar un bitllet que em costa un munt de diners al cap del mes amb un servei pèssim.
  • MonixJo sóc usuària de la línia R7 que va fins a Cerdanyola Universitat.
    De dilluns a dijous puc agafar a Sagrera-Meridiana dos trens de la R4 que van fins a la Universitat; però sempre passen tard, mai són puntuals. Els dies que poden ser puntuals duen un retard d’entre 3 i 5 minuts. Sinó són aquests trens, he d’anar a l’origen i final de la línia a Sant Andreu Arenal; els trens surten cada 30 minuts i cal ajustar molt l’horari per arribar com cal a la feina.
    Els trens van sobresaturats de personal perquè és una línia de moltíssims usuaris i no té la freqüència suficient per absorbir la demanda en hora punta.
    Els divendres, directament, he d’anar a Sant Andreu Arenal per temes horaris d’entrada a la feina.
    Abans de la modificació de recorregut (principi i final de línia a Sant Andreu Arenal) la freqüència de pas en hora punta era molt més elevada i era més fàcil anar-hi; es va decidir que els trens sortirien de Sant Andreu perquè més del 90 % del passatge sortia d’allà: aquesta va ser l’excusa perfecta de la Generalitat per a la modificació.
    Per a la tornada he de canviar sempre de tren per poder arribar a Sagrera-Meridiana.
  • ignasigaJo (Cardedeu-Barcelona), a banda de retards, cues i poca freqüència en hores punta (anem drets), voldria destacar el tema preu. Rodalies Barcelona Abonament de 10 zona 3: 21,2 euros, zona 4: 27, 5 euros. Rodalies Madrid Abonament de 10 zona 3: 13,45 euros, zona 4 18,25 euros. El senzill Zona 3 a Barcelona 3,4 euros, a Madrid 1,8. M.Àngels
  • de lluny estantDe Sabadell (200.000 habitants) -can Llong- a l’Hospitalet de Llobregat (500.000 habitants) plaça Europa = 37 km. = 120 minuts d’anada i 120 de tornada.
    4 hores al dia de trajecte entre transbords i caminades d’una parada a l’altra, d’un transport a l’altre = 20 hores a la setmana.
    Visca l’AVE i aquells que li varen donar suport (PP i PsoE). Una vergonya!!!
  • David Martin Valverdefins fa un parell de mesos usuari diari del tren per anar de Cerdanyola a BCN Sants… un recorregut de escassos 18km. que alguns dies poden durar prop d’una hora… això sense comptar retards, canvis d’horaris, errors en els anuncis dels trens… Jo ja je deixat de patir m’he comprat una moto i la renfe i el transport public a pastar fang.
  • puntvolatCom a usuària habitual de la R3 a l’estació de Manlleu vull expressar el meu malestar pel fet que ni RENFE ni ADIF vulguin fer les inversions necessàries per fer que els tren s’aturin per defecte a l’andana principal, amb la gran millora que aquest fet suposaria per la seguretat i la comoditat de la gent que utilitzem aquest servei. TONI TORRES.
    MANLLEU.
  • puntvolatCom a usuària habitual de la R3 a l’estació de Manlleu vull denunciar l’estat d’absolut abandonament que patim a l’estació. L’estructura de l’edifici es conserva en molt bon estat, i periòdicament li apliquen una mà de pintura, a més l’ajuntament ara fa un any va urbanitzar una part de l’entorn. Allò que està en un estat deplorable són els serveis complementaris que faciliten l’ús del tren per part de les persones. Els panells lluminosos no funcionen, i no hi ha una manera clara de saber per quina via passa el tren, a no ser que de l’experiència d’usuària hagis après els codis de colors dels semàfors de la instal·lació. La megafonia ha estat anys sense funcionar, i tot i que des de fa mesos de tant en tant es despengen amb allò de “servei en proves”, tampoc indica per quina via passa el tren.
    La nostra estació es troba als afores del poble, i això no té solució.
    Ara bé, hi ha un greu problema de seguretat. Per creuar les vies hi ha un pas a nivell de carrer, molt mal senyalitzat. Doncs bé, per defecte tots els trens paren a l’andana oposada a l’edifici de l’estació, de manera que la majoria de viatgeres hem de creuar les vies.
    TONI TORRES.
  • isaSóc usuària de la R4 de Sabadell a Barcelona-Arc de Triomf. Els trens de Sabadell acostumen a sortir a l’hora (sempre que no plogui) alguns dies però només hi ha 3 vagons en hora punta i anem com sardines en llauna, el problema és que el temps de recorregut és sempre superior perquè el tren s’atura continuament (especialment abans de l’estació de l’Arc de Triomf) i sense que s’hagi informat de cap avaria o incidència. Els dies que s’arriba amb retrads superiors als 15 min. has de fer cues interminables per la devolució del bitllet (només hi ha una persona al mostrador). Tot plegat un desastre que et fa perdre la paciència mentre paguem estoicament cada dia el nostre bitllet que no és pas barat…..
  • Maricarmen del RioResulta que sempre son les mateixes histories que ens expliquen als usuaris, (actos vandálicos entre Bellvitge i Sants)per tant rodalies la R2 i la R2 SUD, sempre anem amb els mateixos cuentos, i la veritat tant seguit, per la feina no es gaire agradable ni estable, anar sempre amb el mateix rotllo, per molts justificants que ens facin, tot es culpa de la Generalitat per deixar que passi, es una presa de pel, pels ciutadans. I a hores punta possan menys vagons (quina casualitat)????
  • canseavaVisc a La Garriga i vaig al Prat a treballar en tren, hi ha 2 problemes:
    1- si agafo el tren de via única a la Garriga he de fer transbordament a Sants i malgrat que el tren arriba, en teoría, a les 7:33 i el de l’aeroport surt a les 7:40, només la meitat dels dies l’aconseguia agafar.
    2- Vaig decidir anar amb cotxe fins a Mollet St Fost i agafar el tren directe cap El Prat, de tornada sempre arriba 10 minuts tard a Mollet
  • Tomàs GèfersonVisc a Sant Celoni i per anar a treballar a Barcelona agafo cada dia el Mitja Distància. El seu principal problema és que la programació de trens que hi ha actualment fa que els Mitja Distància vagin darrera els Rodalies, que paren a totes les estacions, i això converteix uns trens aparentment directes i ràpids en tartanes que s’han d’anar a aturant i frenant tot el trajecte des de Barcelona fins a Sant Celoni, i a l’inrevés. Això si ho veiés un alemany pensaria que ha vingut a un país d’estúpids.
  • Francesc Fernandez AngelatsSóc usuari habitual de la R3 entre Granollers i Barcelona. El gran problema d’aquesta línia (prou conegut) és que és de via única des de Montcada Bifurcació cap al nord. Fa més de vint anys que es diu que es duplicarà la via i encara estem esperant.Ja se’n parlava el 1992!
    A banda d’això, els trens solen ser de tres vagons, i són del tot insuficients en hores punta. No s’hi poden afegir més vagons?
  • SamuA part de fer notar també la meva queixa pels constants retards en qualsevol de les línies de rodalies o regionals, l’estat dels trens a Catalunya que són molt antics i trontollen i tenen desperfectes, i les interrupcions per desperfectes a les vies i catenàries cada cop que hi ha pluges importants (això al nostre territori significa cada primavera i tardor) vull esmentar un cas de la línia de rodalies R4:
    La línia R4 en el seu tram entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona té una molt baixa freqüència de pas: aproximadament 1 tren/hora. Això suposa a més a més que els trens en hores punta (per exemple a les 9h del matí) no quedin seients buits quan han passat només 4 estacions des de la seva sortida a Sant Vicenç de Calders. A l’hivern pels treballadors i estudiants que es desplacen a BCN i a l’estiu pels desplaçaments a les poblacions costaneres.
    És vergonyant el greuge respecte a les altres rodalies de l’Estat: tenen més freqüència de trens, van més buits i amb combois més nous. Però és que a més es tracta de les rodalies d’una ciutat tant important i tant turística com Barcelona!
  • mixetaRecordo la vegada que el tren es va passar la meva estació de llarg feliçment. Just hi havia allà l’interventor i l’hi ho vaig comentar. Em va preguntar si estava segura que el tren havia de parar. Sí que n’estava, cada dia del món aquell tren para en aquella estació, i ell ho hauria de saber. Va trucar al maquinista i em van donar la “solució” de baixar a la següent estació i esperar a un tren en direcció contrària per arribar al meu destí. Amb una freqüència de trens de un tren cada dos hores, vaig arribar tardíssim, i sense dret a devolució, ja que el tren anava a l’hora i jo no podia demostrar el que havia passat.
  • mixetaEls que fem servir els serveis regionals tenim molta menys freqüència que en la zona de rodalies, i més en les estacions que no paren els Media Distancia. Solen passar en intervals de dos o tres hores, inclús en hora punta. Per exemple, en la línia R11 (Portbou-Barcelona), encara que visquis relativament a prop del teu lloc de treball a Barcelona o Girona, el tren no sigui una opció viable, ja que potser has de sortir de casa 3 hores abans de començar a treballar, i després haver-te d’esperar una bona estona perquè has arribat molt aviat.
  • Xavier BusquéAgafo el tren com cada dia a Barcelona Arc de Triomf, per anar a EL Maresme R1, entre estacions va parant i ens anuncien que degut a un problema amb les agulles el tren pararà a Barcelona Fabra i Puig. Efectivament parem allí i una estona i procedim a retornar a Arc de Triomf un cop allí em de comunicar a la gent que puja que no va en direcció Plaça de Catalunya – Sants, si no que torna enrere per anar cap a la línea de la costa cap a Mataró. EL TREN S’HA PERDUT!
  • EisensteinJo ja fa temps que, si ho puc evitar, no pago el bitllet. Considero que, fins que no s’ofereixi un servei digne (puntualitat, vagons més o menys nets i unes freqüències raonables) no tenim perquè assumir els costos d’un bitllet que, a més, s’encareix cada any. És la meva manera de de dir prou a aquests abusos quotidians, i crec que, si ho fa un gruix considerable dels usuaris, pot ser un bon mecanisme per forçar una millora del servei. L’alternativa és dir sí a tot i anar-nos queixant, però sabem perfectament que la queixa, si no ve acompanyada d’una acció concreta, no canviarà res. Ja han demostrat que, pels gestors de RENFE i Adif, el servei al ciutadà no és cap prioritat.
  • ENRIC GOMEZEm desplaço amb cadira de rodes elèctrica i no tinc acces a cap estació de Sabadell, ni al tren perque hi han esglaons per pujar-hi. O sia un DEU per la RENFE.
  • Eisenstein(el segon dels quals fou a un tren molt més petit en el qual havíem de viatjar gairebé com bestiar. Fins i tot un home va haver de baixar precipitadament degut a l’ansietat que li generava haver d’estar tan summament apretats). Per tant, una part important d’aquest retard sí que era responsabilitat de RENFE, amb la qual cosa vàrem anar a reclamar els diners del bitllet una vegada arribàrem a Sant Vicenç de Calders. La resposta: encara no havien arribat els informes de les incidències i, per tant, havíem de passar-hi un altre dia. El servei que ofereix la RENFE es pot definir com a un cúmul d’incompetències que, a més, molt sovint paga el treballador que no té cap responsabilitat d’aquest mal funcionament. Fa anys que viatjo amb tren i n’he passat de tots colors, possiblement la més sonada fou la de fa uns tres anys, quan el tren es va quedar aturat enmig de la vinya (entre Els Monjos i Vilafranca) i ens varen fer baixar dient-nos que havíem d’anar caminant fins a l’estació més pròxima (Els Monjos, a 1km d’on s’havia aturat el tren, aprox.) i allí ens recolliria un bus. Però si això ja és prou indignant, el pitjor fou que, quan arribarem els Monjos, el bus ja havia marxat. (2/2)
  • EisensteinVisc al Vendrell i cada dia haig d’anar fins a la UAB. Així doncs, haig d’agafar l’R4 fins a Martorell, des d’on faig transbord a l’R8. En primer lloc, els retards són constants (cada setmana n’hi ha, com a mínim, 4 o 5), amb l’afegit que, si has de fer transbord, un retard pot suposar perdre el tren d’enllaç, com bé em va succeir la setmana passada.
    Per altra banda, la freqüència de trens que passen pel Vendrell és lamentable, amb un tren cada hora, sovint, si venim de la UAB, ens hem d’esperar més de 40 minuts a l’estació de Martorell, mentre que a Vilafranca (situada a la mateixa línia, només a 15 minuts del Vendrell) passen trens cada mitja hora, un sense sentit.
    Però aquesta realitat no és només patrimoni de l’R4. Fa unes setmanes, el tren que cobria la ruta Lleida – Sant Vicenç de Calders, va arribar amb un retard de gairebé dues hores. Aquest retard fou la suma d’una causa justificada (un intent de suïcidi, pel qual, evidentment, no es pot responsabilitzar a ningú) seguida d’un seguit d’aturades que no tenien cap mena de justificació aparent. Tot això acompanyat de dos canvis de tren (1/2)
  • sàlviaSí sóc usuària de l’R4 a diari, de Manresa a Barcelona. Igual que la resta podríem escriure un llibre. De fet hauríeu de demanar quina línia no té problemes i quin dia s’aconsegueix fer els dos trajectes que fem sense ni un retard!!!
    M’agradaria però comentar aquí el fet que el febrer del 2014 van posar quatre trens diaris que havien d’anar “directes” de Manresa a Barcelona fent el trajecte amb uns aproximadament 10 minuts menys del que era habitual. Incidències a part, a partir del mes de juliol per unes suposades obres ens avancen deu minuts el tren sobre l’horari (de fet no només aquest sinó tots) i resulta que ara amb aquests trens directes triguem més del que trigàvem abans!!! Hi ha franges horàries en què es triga una hora i mitja en anar de Manresa a Plaça Catalunya. Fa més de 20 anys que vaig amb tren i trigo més ara que als anys 80 quan estudiava.
  • dersu_uzalaSi dic que sóc usuàri de R3 de la Garriga a Barcelona, cal que expliciti els problemes?? Em faltaria espai…
  • sgallegoEm temo que podria escriure una novel·la sobre els meus problemes amb Renfe. No obstant això, miraré de fer-ne un resum succint.
    Agafo cada matí el tren a l’estació de Cabrera de Mar-Vilassar de Mar. És estrany el dia que les màquines funcionen, de manera que no pots marcar el bitllet, la qual cosa t’obliga, arribat a Plaça Catalunya, a desplaçar-te fins a una única via de sortida, a fer cua i, per tant, a trigar més a abandonar l’estació. El fet que la màquina no funcioni a Cabrera implica, naturalment, que molta gent s’hi coli i, si tenen la sort -a més a més- de baixar en una estació on no hi ha control de sortida, doncs ja han fet el viatge de franc. La impressió que un té sovint, doncs, és que sempre paguem els mateixos idiotes per un servei de merda.
    Una altra. Tot sovint, malgrat ser hora punta, el tren que surt de Mataró és curt, de manera que, en arribar a Premià, no només no hi pot seure ningú, sinó que a més a més la gent ja va anxovada. El mateix acostuma a passar amb el tren de Calella que passa per Plaça Catalunya vora les 18.15 (tot i que hauria de passar a les 18.11)
  • JordiG2Agafo el tren 4 cops al mes, Altafulla-Barcelona (no és rodalies sinó mitja distància), i fa 3 meses que no arribo a l’hora que toca. Els retards van entre 10 i 30 minuts sempre, i no es produeixen mai durant el trajecte, doncs el tren ja acumula aquest retard quan arriba a l’estació.
  • FRANCESC ILLAS SALASóc usuari de la línia R-1 del Maresme des de fa més de 20 anys, i és increïble que al segle XXI es trigui 1,15 h per anar de Pça.Catalunya a Pineda de Mar, en un trajecte d’uns 50 km. Als anys 80 hi havia els semidirectes fins a Mataró que almenys escurçaven força el trajecte. Quan els rescataran, o construiran una doble via per a tot el trajecte ?
    Apart, al anar la via paral.lela a la línia de mar, cada cop que hi ha temporal de llevant, el tren s’atura fins que es calmen les onades, sense parlar dels trams on el mar ha destrossat el terra que va per sota les vies i aquestes van directament sobre el mar. Estan esperant que hi hagi una desgràcia per prendre mesures ?
    Delincuència, pidolaires, retards, catenàries trencades, manca d’informació, atropellaments, manca de reacció davant incidències etc, etc són masses incidències per no prendre mesures, no ?
    Després de tants anys amb RENFE, no puc entendre com és possible que el servei cada cop sigui pitjor i pitjor i no evolucioni com es mereixen els milions d’usuaris afectats dia rera dia.
  • Irene vilaVisc a Santa Susanna i treballo a Barcelona Plaça Catalunya…agafo la famosa R1 cada dia de dilluns a dissabte ( i ara, els diumenges que diguin).Cada dia, absolutament cada dia hi ha retards a la línia, a part dels concerts al tren, pidolaires, joves que els caps de setmana fan del tren una discoteca plena d’alcohol i fumant porros, he tingut un intent de robatori a la nit…la seguretat és nul.la.El meu trajecte és de 1:10h que sempre és més ( recordem que hi ha trams entre Arenys i Malgrat que només hi ha una sola via).Si plou ja ni em plantejo arribar puntual.
    Pel que fa als horaris de pas….l’Alt Maresme és el gran oblidat….quan plego a les 21:30 fins a les 21:59 no tinc tren perquè l’anterior només arriba fins a Mataró, cosa que tampoc entenc….total que arribo a casa meva a les 23:15…ah si!! Tot això pel mòdic preu de 92€ al mes amb un abonament de només Renfe de 5 zones….si per casualitat necessités una t-mes casi que ni menjo per pagar-ho…i si no valides,el dia que els dona per posar revisors et sancionen amb 100€ perque ells no tenen constància que les màquines validadores vagin malament….en fi…podriem escriure un llibre explicant una gestió nefasta.
  • Kerarta5) Els mateixos que pugen a Cornella els divendres per la tarda, fan botellon dins el vago, escolten música a tota castanya i fins i tot consumeixen drogues (en pastilla o en pols, a gust del consumidor) a l’interior del vago, sense cap tipus de problema. Alguna vegada el maquinista els ha cridat l’atenció i se n’han mofat a la cara. 6) També són mítics els maquinistes que fumen a la cabina…
  • Kerarta1) A la nova estació de Barcelona – La Sagrera Meridiana només hi ha personal de renfe i de seguretat a la sortida en la que es pot fer la connexió amb la L1, L5 i L9/L10. A la sortida del carrer Martí Molins no hi ha mai ningú… i allò és un “coladero” … sembla que els raros siguem els que paguem. 2) A l’estació de Molins de Rei. Hi ha dos punts per on tothom entra sense pagar. Tan fàcil com saltar la reixa. I els de seguretat -Prosegur- (dóna igual el torn) … matí / tarda o nit en comptes d’ubicar-se en aquests punts…. es fan els suecs… passejant per l’andana del mig (on no hi ha cap accés, de xerrameca amb la que neteja… o amb el de securitas -que són les unitats de seguretat de renfe que van amb gossos-. De tot menys controlar els dos punts per on la gent accedeix a l’andana sense pagar
    3) Entre Sants i l’Hospitalet és habitual cada matí (de sortida de BCN) anar arrancant i parant. És una constant. Als vespres hi ha els mateixos “arranca / para” però entre Cornellà i L’Hospitalet.
    4) És habitual que els vespres de divendres un grup de brètols postadolescents agafin el tren a Cornellà, en sentit BCN, i comencin a fer el mongo dins el vagó. Veure imatge.
  • http://participacio.ara.cat/preguntes/pregunta_68.html

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fábrica de Fideos COGORNO S.A-PERU

LA LEYENDA DE LAS TRES MARÍAS, Alnitak, Alnilam y Mintaka,constelación de Orión

Una planta versátil: ¿Cuáles eran las numerosas aplicaciones del Cannabis en el antiguo Egipto?- La empresa Soria Natural ya esta comercializando las gotas de CBD con THC DEL CANNABIS en Méjico