botigues-museu de Salàs del Pallars-Casa Leonardo de Senterada

Casa Leonardo

Propietario: Mireia Font Vidal Dirección: C. La Bedoga, 2 - 25514    Senterada Teléfonos: 973661787 - Fax: Mail: info@casaleonardo.net Web: www.casaleonardo.net

El pueblo   se encuentra situado en la comarca del Pallars Jussà, a 729m.  de altitud, en la confluencia de los ríos Flamicell y Bòsia, y en el cruce de caminos entre la N-260 de la Pobla de Segur al Pont de Suert y la L-503hacia Capdella. Esta situación estratégica hace que  Senterada sea la puerta de entrada de la Vall Fosca.

Casa de pueblo compartida

Capacidad: 14 personas Precios: 27 - 74 € Periodo de obertura: Todo el año

http://www.lleidarural.info/esp/Fitxa.asp?rutacomarca=pallars_jussa&IdCasa=151

Botigues de Salàs

http://www.youtube.com/watch?v=mchM2rbQmj8

Mireia Font, que posa en su tienda museo



Pallars Nostàlgic

Paquet turístic amb tots els serveis inclosos que permet descobrir els encants del Pirineu més autèntic, a través de la nostàlgia dels antics oficis i costums.

Viatge històric als Pallars Jussà i Sobirà, al cor del Pirineu català, revivint les transformacions experimentades durant la primera meitat del segle XX, els canvis en les formes de vida i els oficis perduts. Entre fantàstics paisatges muntanyencs, interessants visites culturals a museus i monuments, i degustació de la gastronomia autòctona,  anirem a la descoberta del salt transcendental d´una societat rural i secularment aïllada, de caràcter agrícola i ramader, a l´actual desenvolupament industrial i turístic, gràcies en part a la revolució que va suposar l´explotació de la riquesa hidroelèctrica.********** PALLARS NOSTÀLGIC I -  Pallars Jussà**********
Dissabte:

  • 9.00 hores. Sortida de Lleida amb el Tren dels Llacs per la línia panoràmica de la Noguera Pallaresa, fins La Pobla de Segur.

  • Visita al Molí de l´Oli i Casa Mauri, conjunt d´edificis modernistes

  • Visita al Museu dels Raiers del Pont de Claverol, sobre l’antic ofici desaparegut del transport fluvial de fusta.

  • Visita a la centenària fàbrica de licors Portet, on es podrà degustar la famosa Ratafia dels Raiers.

  • Dinar-menú pallarès en un restaurant local.

  • Visita de les botigues-museu de Salàs del Pallars: queviures “Ultramarinos y coloniales”, farmàcia, barberia i cafè

  • http://www.pirineuemocio.com/ca/pallars-nostalgic

Visites guiades a les botigues museu.

Els espais de l’antic comerç, només es poden visitar mitjançant el servei de visites guiades que organitza períodicament el CIAC. Fora de l’horari establert, es poden contractar visites concertades per a particulars o grups de, com a màxim, 30 persones. Consulteu preus.
HORARI I PREUS DE LES VISITES GUIADES A LES BOTIGUES-MUSEU DE SALÀS DE PALLARS
 VISITES GUIADES programades a les botigues museu
Horari d’estiu i Setmana Santa Consulteu horari d'estiu i de Setmana Santa trucant al 973 676 266 o consultant la pàgina principal de la web de l'ajuntament de Salàs http://www.salas.cat
  * Es recomana reservar trucant al 973 676 266
Durant tot l'any Dissabtes: matí a les 10,30 i 12’30 h i tarda a les 16’00 h Diumenges i festius: matí a les 12’30 h
  Per concertar visita fora de l’horari, telefonar al 973 67 62 66 o enviar un correu electrònic a ciac@salas.cat
Totes les visites guiades tindran la sortida del CIAC (antigues escoles).
Els dies 1 i 6 de gener, els corresponents a la Diada de la Fira (mitjans de novembre) i 25 i 26 de desembre NO HI HAURÀ SERVEI DE VISITES GUIADES. PREUS de les visites guiades a les botigues museu Tarifa visites programades Adult: 3,00 € Menors de 10 anys: gratuït

http://salas.ddl.net/boer/ca/centre_visites.html

Visita a les ”botigues museu” de Salàs de Pallars (3)

17082009

Ultramarins
Ultramarins
Bé amics, avui us explicaré la visita a un espai del que em va costar marxar, el “Colmado o Tenda d’Ultramarins” de Salàs. El primer que cal destacar és l’espai que tenen destinat a mostrar el perquè s’anomenaven tendes d’ultramarins a questes botigues. Tota una paret de la botiga està plena de caixes de llauna, envasos, ampolles i cartells de propaganda on es mostren els productes que venien de països llunyans i que per demostrar que no eren d’aquí utilitzaven imatges d’indis, negres o d’animals exòtics.
Segons ens explica el guia, un dels objectius de la col·lecció és intentar recuperar la memòria iconogràfica d’un temps on la publicitat comercial, en forma de cartells o dels envasos dels productes de consum, va ser molt important per a l’educació visual dels ciutadans.
colmado salas3colmado salas2A la tenda destaquen la riquesa d’alguns dissenys d’envasos i de cartells en els que podem gaudir de dissenys modernistes o d’art déco, sense oblidar-nos dels dissenys de l’època franquista. De tots ells, us recomano un cartell d’anís del mono realitzat per el pìntor Ramon Casas i un altra de la seva competència d’anís del tigre i en el que podreu observar la curiositat de que en el seu logotip presenta un tigre menjant-se un mono. Un clar exemple de publicitat deslleial de fa bastants anys.
colmado salas6colmado salas4Però de tot el que hi ha, que és més del que us podeu imaginar, destacaré un simple xiclet Bazoka perfectament conservat (record que ja varem comentar en el seu dia i que si voleu rellegir ho podeu fer fent click aquí). També hi trobareu tot tipus de papers de wàter com el paper “El Elefante” (també poder fer click aquí i llegar un record on en parlàvem), pots amb sobrets de “Lithines”, tot tipus de cubets de caldo (Magi, Gallina Blanca, …), desinfectants com el Zotal, xocolates com la de la marca Ametller, els tints Iberia, pots de Phoscao, ampolles de lleixiu “La Victoria” (en clara al·lusió a la victòria de les tropes franquistes), detergents com l’Omo, Ese o Raky, pots de perfums i colonies per la venda a granel, etc…
colmado salas5Si voleu saber-ne més us recomano aquest enllaç. http://salas.ddl.net/boer/ca/centre_final.html on trobareu informació dels horaris I dels preus de les visites guiades. I ja ho sabeu aquesta és una visita que no us podeu perdre.
http://recordsdeterrassa.wordpress.com/2009/08/17/visita-a-les-%E2%80%9Dbotigues-museu%E2%80%9D-de-salas-de-pallars-3/

 
IntroducciãLes botigues-museusUltramarinos y colonialesBarberia-museuCafœ-museu
Farmùcia-museu
  
 “Ultramarinos y Coloniales”Aquest espai, situat al nß 34 del carrer Sant Pere, va néixer a finals dels anys 80 amb l’objectiu de donar a conèixer la història del petit comerç a partir de l’ambientació d’una botiga d’època i de la recuperació, exposició, interpretació i divulgació de béns de consum quotidians anteriors a 1975.
Ultramarinos y colonialesUna de les prioritats fonamentals de la botiga-museu és la recuperació del màxim nombre d’envasos i productes, per efímers i insignificants que siguin. En l’actualitat la col.lecció de “packaging” d’”Ultramarinos y Coloniales” s’aproxima a les 3.000 peces diferents. De la mateixa manera, la botiga-museu compta amb un recull de prop de 500 cartells publicitaris i abundant documentació comercial.
L’objectiu final de tota aquesta recopilació és l’intent de recuperar la memòria iconogràfica d’un temps on la publicitat comercial, en forma de cartells o de béns de consum quotidians, va esdevenir fonamental per a l’educació visual de bona part de la població.
Ultramarinos y coloniales
Un altre dels objectius de la botiga-museu és l’exposició de la major part d’aquests productes i cartells a través d’una classificació cronològica, geogràfica, estilística i temàtica.
  • Cronològicament el material exposat abasta des dels orígens de la Segona revolució Industrial, el darrer terç del segle XIX, fins a les acaballes del franquisme.
  • Des del punt de vista geogràfic, la botiga recull des d’articles de consum fabricats per importants empreses d’àmbit estatal, fins a productes elaborats en petites fàbriques locals.
  • Estilísticament, es mostren retalls de la història de la publicitat comercial i de l’envàs des del modernisme fins al pop, passant per l’art déco, les avantguardes i la simbologia franquista. Aquest ventall d’estils es reflecteix també en la varietat d’artistes, il.lustradors, dissenyadors i publicistes que han intervingut en la confecció dels cartells, dels logotips o de les marques.
  • Finalment, els productes s’exposen ordenats temàticament en alimentació, begudes, tabac, neteja de la llar, higiene personal, papereria i farmàcia.
 

 http://salas.ddl.net/boer/ca/comerc_ultramar.html

 
© 2007 Projecte Boer - Ajuntament de Salàs de Pallars
 

altres botigues d´altres llocs


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fábrica de Fideos COGORNO S.A-PERU

Exclusiva de RAC1el expresidente del gobierno MARIANO RAJOY y su homólogo andorrano pactaron en 2014 hacer caer a la BPA con la ayuda de Estados Unidos

El CNI va intoxicar els EUA per implicar-los en la branca andorrana de l’operació Catalunya