EL FIDEUER DE CALAF,LA FLOR DE LA SEGARRA,SALA PASTA INTEGRAL ECOBIORGÀNICA
Sallent posa en marxa el viver d´empreses amb la meitat dels despatxos plens
Obtén l'enllaç
Facebook
Twitter
Pinterest
Correu electrònic
Altres aplicacions
Sallent posa en marxa el viver d´empreses amb la meitat dels despatxos plens
El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha inaugurat el nou edifici destinat a l’emprenedoria local
20.02.2016 | 15:11
El conseller Baiget, tallant la cinta inaugural a la placa de l´edificiJ.E.
J.E / SALLENT Sallent ha inaugurat aquest dissabte al matí el nou viver d’empreses El Salt, situat en un edifici del carrer del Cós, que es destinarà al foment de l’emprenedoria local. El conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget, i la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, han acompanyat l’alcalde, David Saldoni, i als regidors de l’Ajuntament en l’acte d’estrena.
El Salt compta amb una dotzena de despatxos al servei de les empreses que demanin poder-hi operar, i de moment, ja n’hi ha la meitat de plens. Tot i que encara no tenen la clau, és previst que aquesta mateixa tarda l’edifici ja s’estreni amb una primera reunió per part d’un dels grups emprenedors. Saldoni ha posat de relleu el fet que l’edifici ja tingui el 50 % d’ocupació en el moment de posar-lo en marxa.
La inauguració d’aquest matí ha omplert a vessar una de les sales de l’edifici, on s’ha fet una projecció sobre el nou servei i els parlaments per part de les autoritats. Tot seguit, s’ha descobert la placa inaugural i s’ha fet una ràpida visita a les instal·lacions.
http://www.regio7.cat/bages/2016/02/20/sallent-posa-marxa-viver-dempreses/349813.html
El viver d’empreses
CEI Tàrrega ubicat a l’antiga fàbrica Trepat és un centre que acull noves empreses amb contingut innovador. El CEI Tàrrega posa a disposició un conjunt de mòduls dotats amb els corresponents serveis bàsics per a ser cedits en règim de lloguer a preus assequibles a iniciatives empresarials innovadores.
El Viver d’Empreses del Centre d’Iniciatives per l’Ocupació “Cal Gallifa ” comprèn un espai format per 5 despatxos individuals d’aproximadament 23 m2 destinats a ser ocupats per persones emprenedores, empreses i entitats de nova creació durant un període limitat de temps ( 4 anys màxim ).
Es tracta de despatxos dotats de mobiliari, línia telefònica, aparell de calefacció i aire condicionat, alarma, servei de neteja diària, etc. i amb dret d’accés a la utilització dels espais comuns del centre. El viver permet la instal·lació immediata de nous empresaris i professionals a uns preus molt més econòmics del que suposaria per a ells llogar un local de fora i adequar-lo.
Així mateix les empreses usuàries del viver compten amb el suport del Centre d’Iniciatives des d’on s’ofereixen serveis administratius generals: centraleta telefònica, fotocopiadora, servei de fax, enquadernació de documents i altres serveis diversos.
Existeix un servei de domiciliació per a empreses internes i externes al CIO “Cal Gallifa”, (consisteix a poder donar l’adreça, el telèfon i el número de fax del Centre d’Empreses i a compartir un despatx d’oficines).
El viver té com a objectiu facilitar a les noves empreses promogudes per persones emprenedores, de forma temporal, el suport i l’espai físic necessari per al desenvolupament del seu projecte. A qui va dirigit?
Els destinataris del viver són noves empreses promogudes per persones emprenedores que tinguin un projecte empresarial de futur, viable econòmicament i tècnicament. Entre d’altres:
Persones que vulguin autoocupar-se
Professionals que pensin independitzar-se
Persones emprenedores que necessitin suport per gestionar el seu negoci
Universitaris/es i tècnics/ques que desitgin iniciar una activitat professional o empresarial
Quins serveis s’ofereixen?
Tutoria per part d’empresaris i professionals en el món de l’empresa que donaran suport a la realització del pla d’empresa de les noves empreses i la seva validació.
Des del primer moment, cada projecte disposarà del suport i el consell d’un expert que vetllarà per la bona marxa de la nova empresa
Un despatx per desenvolupar l’activitat en règim d’arrendament de manera temporal
Assessorament a càrrec de personal tècnic
Formació empresarial durant l’estada al viver
Serveis generals com servei de recepció, telèfon, fotocopiadora, sala de reunions, manteniment i Internet
Quina és la tipologia dels locals?
El viver ofereix la possibilitat d’utilitzar despatxos modulables a partir de 21 m2 i fins a 60 m2 per al desenvolupament d’activitats de tipus professional i de serveis. La planta baixa del viver posa a disposició locals i tallers a partir de 110 m2 i fins a 165 m2 per ubicar-hi activitats industrials i de distribució.
Qui són els tutors?
L’aspecte més innovador del Centre d’Empreses de Reus és la figura del tutor. Els tutors són empresaris i professionals del món de l’empresa amb experiència i reconegut prestigi. Cadascun s’encarrega de supervisar un projecte d’empresa. Mitjançant aquesta figura es dóna assessorament i consell al nou empresari en la presa de decisions, en la negociació i s’efectua un seguiment durant la seva estada en el viver. Quines són les funcions bàsiques del Centre d’Empreses o Viver?
Orientar, assessorar i motivar les persones emprenedores
Facilitar la ubicació, de forma temporal, per desenvolupar el projecte d’empresa, sense necessitat de realitzar excessives inversions en immobilitzat i simplificant els tràmits administratius
Oferir una sèrie de serveis logístics comuns
Formar les persones emprenedores en tècniques de gestió empresarial
Promoure la relació entre les empreses ubicades al viver i l’entorn econòmic
Provocar sinergies mitjançant l’intercanvi d’experiències i la interacció entre les empreses del viver
Preparar el nou empresariat per al moment en què hagi de deixar el centre
Què és el Servei de Domiciliació en el Centre d’Empreses?
Servei dirigit a nous emprenedors que per la tipologia de la seva activitat no necessitin un despatx permanent o, d’altra banda, la seva activitat s’ubiqui fora del Viver. Els serveis que s’ofereixen, entre d’altres, són:
Ús puntual d’un despatx
Tutoria, assessorament i formació empresarial
Disposició de servei de fotocopiadora, Internet, enquadernacions, telèfon…
Recepció de correspondència i paqueteria
Recepció i atenció de trucades
Ús de sala de reunions, sala de formació i de sala d’actes
Domiciliació comercial
PROCEDIMENT D’ENTRADA A LES INCUBADORES DE REDESSA i BONIFICACIONS
Per tal de gaudir de les bonificacions dirigides a les empreses instal·lades a les diferents incubadores de REDESSA, s’estableixen uns determinats perfils de persones emprenedores i un procediment d’entrada d’obligat compliment:
Perfil de les persones emprenedores:
Persones que justifiquin estar desocupades abans d’iniciar el projecte empresarial o que no tinguin un altre projecte empresarial en funcionament.
Empresa de recent creació (menys de 3 anys): les bonificacions s’aplicaran en funció de l’any de creació i inici de funcionament. S’exclouen els canvis de forma jurídica d’un projecte en marxa.
De manera excepcional, es valorà la possibilitat de bonificar una empresa consolidada si s’esdevenen els següent supòsits alhora:
– Canvi substancial en l’estratègia empresarial i la seva organització
– Canvi substancial en la titularitat de l’empresa, on s’incorporin persones emprenedores del perfil anteriorment definit
En aquest cas, la bonificació s’aplicarà en la proporció de la incorporació de les noves persones emprenedores.
Fora d’aquests supòsits, una empresa que ha gaudit anteriorment de les bonificacions de la incubació a REDESSA, no podrà tornar a ser bonificada.
Procediment d’entrada a les incubadores de REDESSA i possibilitat de gaudir de les bonificacions establertes:
Realització del pla d’empresa amb l’assessorament i el suport dels tècnics de REDESSA o SECOT
El pla d’empresa ha de ser econòmicament viable i les seves previsions coherents amb el mercat
Tutoria amb els professionals de SECOT o tutors assignats per REDESSA
Obtenir un informe favorable de la tutoria
Disponibilitat d’espais a la incubadora i accés per odre de reserva formal
Participació activa
http://www.redessa.cat/?page_id=122
IG-NOVA Tecnoespai
Ig-nova Tecnoespai és un viver d’empreses especialitat en continguts tecnològics i mediambientals. És una iniciativa impulsada per l’Ajuntament d’Igualada a través de la Regidoria de Dinamització Econòmica. L’objectiu és ajudar a crear les condicions que puguin afavorir el desenvolupament d’activitats d’empreses durant les seves primeres etapes operatives, impulsant d’aquesta manera la dinamització de l’economia local.
El Tecnoespai ofereix 24 mòduls, d’entre 19 m2 i 50m2 per ser llogats a petites empreses i professionals que s’hi vulguin instal·lar, per desenvolupar la seva activitat en les seves etapes inicials. A banda dels mòduls, també poden gaudir de diferents serveis: neteja, electricitat, calefacció i aire condicionat, accés a internet mitjançant fibra òptica, servei de wi-fi, recollida de paqueteria, cartes a la recepció, fotocòpies i enquadernacions (limitades), a exempció de tramitar la llicència d’activitats mentre s’estigui instal.lat al viver.
Accés al servei d’assessorament empresarial per a l’elaboració i seguiment del pla d’empresa i accés al servei d’orientació laboral per a la contractació de personal,…
El Tecnoespai compta, a més, amb una sèrie d’equipaments complementaris: una sala de reunions de 23m2, una sala de formació de 44m2, una sala d’estar de 30m2 i una sala de videoconferències de 50 m2 que poden ser cedides a empreses, abonant el preu públic corresponent.
IG-NOVA TECNOESPAIAv. Barcelona, 105 08700 – Igualada Telèfon: 93 806 65 55 Fax: 93 804 03 64 ignovatecnoespai@aj-igualada.net Horari: de dilluns a divendres, de 9 a 21 h.
http://www.igualada.cat/ca/regidories/dinamitzacio-economica/politiques-actives-docuapcio/ig-nova-empreses/vivers/ig-nova-tecnoespai
CEDEM (Centre de Desenvolupament Empresarial) és un equipament de l’Ajuntament de Manresa que agrupa els diferents serveis de promoció econòmica i desenvolupament empresarial de titularitat municipal. La nostra missió és contribuir al desenvolupament econòmic equilibrat i sostenible de Manresa i la seva àrea geogràfica d’influència, mitjançant el foment de la cultura emprenedora i la creació d’empreses, el creixement i la millora de la competitivitat del nostre teixit productiu, i la seva diversificació mitjançant la promoció de noves activitats i sectors innovadors d’alt valor afegit.
El servei va destinat a les persones interessades en crear una empresa i a les empreses ja constituïdes, especialment microempreses i PIME’s. ELS NOSTRES OBJECTIUS
• Promoure la cultura emprenedora i la creació d’empreses.
• Donar suport a la millora de la competitivitat i el desenvolupament del sector empresarial.
• Facilitar la localització de noves activitats en el territori. COM TREBALLEM
El CEDEM disposa d’un equip de professionals qualificats, d’infraestructures i instal·lacions per portar a terme les seves activitats (informació general i especialitzada, assessorament i consultoria, formació, etc.) i ofereix un conjunt de recursos, com espais físics i eines telemàtiques al servei dels emprenedors/es i les empreses del territori. CEDEM – Centre de Desenvolupament Empresarial Palau Firal de Manresa C/ Castelladral, 5-7, Polígon Industrial Els Dolors 08243 Manresa
Telèfon 93 878 76 25 email: cedem@ajmanresa.cat Horari d’atenció al públic: de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores. Cal concertar cita prèvia.
http://www.manresa.cat/cedem/article/5364-qui-som
Cervera crea un viver d’empreses al nucli antic
El viver urbà projectat per la Paeria tindrà com una de les zones preferents el carrer Major de Cervera Foto: SANTI IGLESIAS.
Eva Pomares–CERVERA
Cervera impulsa la creació del segon viver d’empreses. L’actual, obert el 2012 a l’antiga Lear, està totalment ocupat i hi ha instal·lades 7 empreses. La Paeria pretén incentivar l’obertura de noves pimes, i, alhora, reactivar zones del nucli antic de la ciutat. “És un concepte de viver urbà, que és pioner a Lleida”, assegura l’alcalde, Ramon Royes.
La intenció és esperonar-ne la instal·lació a l’eix que comprèn el carrer Major, la plaça de la Universitat i el carrer General Güell. Aquest estiu, en el marc de la campanya Aixeca les persianes, ja es va fer una jornada de portes obertes de baixos de particulars del carrer Major dirigides a empreses. “Fa mig segle, al carrer Major hi havia tot de comerç. Es tracta de dinamitzar la zona. D’aquella jornada ja n’ha sortit un compromís en ferm”, afirma Royes.
Així, en lloc d’ampliar les instal·lacions a l’antiga Lear, les empreses i els emprenedors que arribin a acords amb particulars per llogar locals en aquesta zona gaudiran de les mateixes bonificacions al lloguer que les ja instal·lades al viver. També podran usar les sales comunes existents a l’antiga Lear.
La Paeria està redactant-ne ara el plec de condicions. Royes explica: “Les activitats que s’hi desenvolupin hauran de ser compatibles quant a activitats amb l’entorn urbà” i el veïnat.
Historia Cogornos La Historia de COGORNO S.A. se inicia con don Eugenio Cogorno, fundador de la empresa, quien nace en 1894 en el distrito de Cogorno en Génova - Italia. Allí vive sus primeros años, para luego trasladarse al Perú, precisamente al Callao, a donde llega un 06 de Febrero de 1911. En 1954 nace la Fábrica de Fideos, en el local ubicado en la Av. Venezuela en La Perla-Callao. En 1981 incursionan en el negocio de Alimentos Balanceados. Una decisión importante se toma en 1998: Eugenio Cogorno Molino Excelsior S.A., Molino Trujillo, Fábrica de Fideos Cogorno S.A., Planta de Alimentos Balanceados S.A. se fusionan en COGORNO S.A. y como paso siguiente en pos de la tecnología de vanguardia se instala en el año 2,002 la Línea P14 de Pavan, para pastas largas con una capacidad de producción de 1,400 kg/hora, sumando un total de 3,600 toneladas por mes. Cogorno S.A. a través de una capacitación continua de sus trabajadores y preocupándose por estar al día con lo último
LA LEYENDA DE LAS TRES MARÍAS 1 MARZO, 2016 LA KLAVE 11 COMENTARIOS Tres enormes estrellas visibles en el cielo forman una casi perfecta alineación inclinada, separadas por distancias prácticamente equidistantes. Son conocidas como Las tres Marías , los Tres Reyes Magos o el cinturón de Orión , y sus nombres son: Alnitak, Alnilam y Mintaka. Pero estos nombres no son suficientes para conocer los misterios que encierran tan colosales estrellas… Foto: Martin Mutti La constelación de Orión es seguramente la más reconocida en el cielo por los habitantes de todo el planeta. Puede observarse en ambos hemisferios y posee estrellas muy brillantes. Su forma se asemeja a la de un reloj de arena coronado por dos estrellas superiores: Betelgeuse y Bellatrix ; y sustentado por dos brillantes astros: Rigel y Saiph . En medio de este cuadrilátero se encuentran otras tres estrellas brillantes separadas aparentemente una distancia equidistante. Sus nombres de izquierda a derecha so
La empresa Soria Natural ya esta comercializando las gotas de CBD con THC DEL CANNABIS en Méjico ya que en España por ahora el THC que es justamente el que en su justa medida quita el dolor por ejemplo en las articulaciones en España esta prohibido. 18 MARZO, 2017 - 18:19 ANCIENT-ORIGINS Una planta versátil: ¿Cuáles eran las numerosas aplicaciones del Cannabis en el antiguo Egipto? En la actualidad, el uso del cannabis como hierba medicinal constituye una de las opciones más extendidas. Sin embargo, en la antigüedad, cuando la popularidad de esta planta era mucho mayor, también era mucho más común su uso en diferentes aspectos de la vida diaria. Con el transcurrir de los siglos, las leyes modernas prohibieron muchas de las prácticas culturales y religiosas que formaron parte de la historia y cultura de Egipto durante miles de años. No ha sido una tarea fácil descubrir las evidencias ni muchos menos la historia que apoyen estas afirmaciones, pero ahora que se ha conseguido, vamos a e
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada