Escola Waldorf-Steiner El Til·ler,Cerdanyola-La Font, Projecte Educatiu Waldorf a Vic

Escola Waldorf-Steiner El Til·ler,Cerdanyola-La Font, Projecte Educatiu Waldorf a Vic



L’escola


L’escola Waldorf-Steiner el Til·ler està situada a Bellaterra i el seu objectiu és l’educació dels infants i joves seguint els principis de la pedagogia Waldorf. El seu recorregut històric es va iniciar el 1999. En aquest temps, els infants i les seves famílies han pogut gaudir d’una pedagogia fonamentada en el respecte a l’infant i el seu desenvolupament, amb una observació atenta de l’adult que l’acompanya en les seves necessitats.
Resultado de imagen de escola waldorf barcelona

El Til·ler

El nostre projecte s’adreça a tothom interessat en el fet educatiu amb respecte per la diversitat ètnica, social, política i econòmica, i també la llibertat religiosa i de pensament.



El mes de novembre de l’any 1998 s’inaugurà a la Casa Elizalde de Barcelona l’exposició sobre la pedagogia Waldorf organitzada per la Unesco amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona i el Centre Unesco de la ciutat. D’aquella exposició en surten, entre d’altres, dues iniciatives noves: un grup de jocs per a infants a Sant Cugat del Vallès i un grup de persones interessades a endegar la formació en pedagogia Waldorf a Catalunya.
El mes de maig de l’any 1999, les famílies que mantenien encesa la flama del grup de jocs a Sant Cugat feren pública la iniciativa amb una exposició a la Casa de Cultura del poble i al mes de setembre, en una petita casa cedida per una de les famílies, començaren les activitats amb nou infants i una mestra.
Així, al llarg del curs 2000-2001, al voltant del grup de jocs sorgí l’Associació Waldorf de Sant Cugat, i, alhora, es posà en marxa el primer Seminari de Formació Waldorf organitzat pel Cercle per a la Pedagogia Waldorf a Catalunya, amb més de cinquanta participants que serien els futurs mestres catalans i base humana per a les escoles del nostre país.
 

Tots aquests esforços anaven encaminats a posar en marxa el projecte de la primera escola Waldorf de Catalunya. Fou a mitjans del curs 2004-2005 que es trobà a Bellaterra un espai prou gran on començar a fer realitat l’escola: s’obriren tres cursos de primària amb vint-i-cinc nens i nenes i dues mestres, a més d’alguns especialistes.
El curs 2008-2009 s’aconseguí l’homologació per part del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya de les etapes d’educació infantil i l’educació primària amb efectes retroactius des de l’any 2007.
Aquest passat mes de setembre va començar la setena classe estrenant un nou edifici de l’escola que suposa una ampliació per quatre grups d’ESO.
 

Història de l’escola


“La vida social sana es desenvolupa quan en el mirall de cada ànima humana tota la comunitat hi troba el seu reflex i quan en la comunitat viu la virtut de cadascú”

L’organització de l’escola


És necessari per a tota la comunitat escolar tenir una adequada informació del funcionament del nostre centre. En l’educació Waldorf, l’escola és un organisme viu on tots els membres tenen una importància vital. La nostra entitat neix del treball d’una associació de pares i mestres, que actualment s’ha transformat en cooperativa d’ensenyament, en la que famílies i mestres participen i comparteixen la responsabilitat en totes les tasques i aspectes de la vida de l’escola.
A la nostra entitat, les funcions pedagògiques s’exerceixen de forma col·legiada per part dels mestres amb un Cercle intern o Equip Directiu format per un equip mestres i amb el seu òrgan de decisió que és el Claustre de mestres. La gestió i l’organització està a càrrec de pares i mestres disposats a assumir responsabilitats. Aquest òrgan és rotatiu i s’anomena, Consell Rector. La responsabilitat i la llibertat formen el principi fundacional del nostre model de gestió educativa i això s’expressa en l’autonomia i el consens en les Assemblees anuals.
D’aquesta manera, els problemes de l’escola són considerats debatuts en conjunt o en cadascun dels àmbits que els correspon. Es procura que el diàleg sigui la fòrmula fonamental de trobada dels diferents punts de vista.
Famílies i mestres també participen de forma directa en les Comissions, que determinen la forma social del centre, segons les necessitats i la creativitat de la vida de la comunitat escolar.

Claustre de mestres: Està format pel conjunt de mestres de l’escola. S’encarrega de les tasques pedagògiques del dia a dia i pren les decisions que corresponen a aquest àmbit, per a una adequació dels continguts pedagògics del quals participen les famílies, amb atenció individualitzada a cada alumne i en consideració de la diversitat.
Consell Rector: La cooperativa és administrada pel Consell Rector, que està format per quatre mestres i quatre pares i/o mares d’alumnes escollits per l’assemblea. Coordina els òrgans de participació de l’escola a través de les comissions i du a terme la gestió de l’activitat administrativa i econòmica del centre, amb el suport del Cercle intern.
Cercle Intern i Equip Directiu: Està format per un grup de mestres que se senten responsables de la vida del centre, que tenen cura general de les activitats escolars, que vetllen per la coordinació de la gestió del centre, per l’adequació del projecte educatiu a la realitat del centre, per la planificació i avaluació interna de les activitats del centre i per la adequada gestió de l’activitat econòmica i administrativa del centre. Són els responsables davant de l’administració.
Comissions: Conforma el cos social del centre i té diferents àmbits de participació.
La gestió de l’escola s’organitza en tres grans àmbits de treball: àmbit econòmic- administratiu, àmbit de les relacions internes i àmbit de les relacions externes. Cada àmbit te diferents comissions creades en funció de les necessitats del centre o dels aspectes concrets a resoldre (comissió de difussió, comissió de festes, comissió de transport…). Les famílies poden, segons les seves possibilitats, unir-se a aquestes comissions i col.laborar estretament en la vida de l’escola. Aquesta activitat fa que mares, pares, alumnes i mestres se sentin a “casa seva”.
 

Escola Waldorf-Steiner El Til·ler © 2016
L’escola Waldorf-Steiner El Til·ler és una cooperativa educativa gestionada per mestres i famílies.
Fundada l’any 1999 i homologada per la Generalitat de Catalunya l’any 2008
, l’escola vol oferir als infants i joves una pedagogia fonamentada en el respecte a cada individualitat i el seu desenvolupament, amb una observació atenta de l’adult que l’acompanya en les seves necessitats més profundes i específiques de cada etapa.



Primària


A partir de la caiguda de les dents de llet sabem que les energies utilitzades en el creixement del cos s’alliberen i ja poden utilitzar-se per a l’aprenentatge escolar.
Si vols conèixer el currículum de la primera a la sisena classe, fes clic aquí. (+)


Infantil

Secundària


El jardí d’infància Waldorf és com una gran família on l’aprenentatge està totalment integrat en la quotidianitat, com una extensió de la llar, proporcionant, doncs, seguretat i confiança a l’infant. El joc és el treball fonamental de l’etapa infantil.
(+)

Comença el primer any de Secundària a El Til·ler, la setena Classe!
Si hi esteu interessats, contacteu-nos a info@escolawaldorf.com.
Volem formar joves amb capacitat per conduir la seva vida adulta i amb les eines necessàries per transformar el món. (+)


Pedagogia Waldorf

La pedagogia Waldorf vol mostrar al nen el camí cap a una comprensió del món plena de sentit. Creada per Rudolf Steiner l’any 1919, es tracta d’un dels moviments educatius més importants del món i un referent de la renovació pedagògica contemporània. Integrat dins la Xarxa d’Escoles Associades de la UNESCO, actualment té presència a més de 70 països de tots els continents i compta amb més de 2.000 centres.  (+)


 

Escola Waldorf-Steiner El Til·ler © 2016
La pedagogia Waldorf té com a finalitat el desenvolupament de cada individualitat.
La seva concepció de l’ésser humà és àmplia i integral.

La pedagogia Waldorf té com a finalitat el desenvolupament de cada individualitat. La seva concepció de l’ésser humà és àmplia i integral. D’aquí que la seva metodologia facilita el desplegament de les capacitats i habilitats pròpies de l’infant i del jove. Aquesta pedagogia dóna la mateixa importància als continguts com als processos per arribar-hi. Així es veu reflectit en la citació de Rudolf Steiner, qui n’és fundador:
“En la vida, més valuós que el saber
és el camí que es fa per adquirir-lo”
La primera escola Waldorf va ser fruit del moviment de Triformació social. L’escola, tal com la concep Rudolf Steiner, pot ser un espai de renovació social perquè una generació aprèn de l’altra. Ell ho expressa així: “L’escola és un lloc de trobada entre dues generacions, que s’ensenyen mútuament… un espai de reflexió on l’ordre establert, més que perpetuar-se, pot renovar-se, acollint els nous impulsos evolutius de cada nova generació“.


Si aquesta educació mútua es produeix d’una manera artística, això dóna com a resultat una vida cultural que pot irradiar en l’entorn social de l’escola, en forma de conferències, cursos, concerts, exposicions, i nous projectes. Aquests projectes poden ser projectes de treball per a joves, activitats com l’agricultura biodinàmica, una alimentació sana i el tracte amb la natura dins d’una nova consciència ecològica, la recuperació d’oficis pràctics, artesanals i artístics, i la creació de petites empreses i cooperatives que engeguin una xarxa d’economia real i humana. Projectes relacionats amb l’economia real, que comporten un tracte correcte amb la natura.
Aquest tipus d’irradiació social es dóna des de fa anys en països amb tradició d’escoles Waldorf, i els resultats beneficien l’entorn cultural, laboral i convivencial. Actualment hi ha més de 2.000 escoles en70 països d’arreu del món. La pedagogia Waldorf s’ha desenvolupat dins d’una diversitat cultural molt àmplia.
Treballa millor aquell que no vol imposar la seva opinió,
sinó que busca recolzar el que percep en els ulls dels seus companys”  Rudolf
http://www.escolawaldorf.org/web/pedagogia-waldorf.html
Resultado de imagen de escola waldorf barcelona
L’Escola
Resultado de imagen de escola waldorf barcelona

La Font és un Centre Educatiu Waldorf d’educació infantil i primària homologat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat. La Font està situada a l’edifici del Seminari de Vic i actualment estem ampliant les nostres instal·lacions.

Revista nº 21 – Asociación de Centros Educativos Waldorf

La Font, Projecte Educatiu Waldorf a Vic

El projecte educatiu Waldorf La Font està concebut per atendre infants a partir de tres anys i fins assolir tota l’etapa d’educació Primària.
La Font es troba a l’edifici del Seminari de Vic des del setembre de 2012. Des de llavors s’ha treballat per l’homologació del projecte, que vam aconseguir per l’inici del curs 2013-2014. La Font és un projecte viu i seguim pensant en ampliacions per donar cabuda a la demanda de noves inscripcions i millorar els espais que ja tenim.
La jornada pedagògica dels tots els infants és intensiva, essent l’horari de 9 del matí a 3 de la tarda.
Hi ha l’opció de que els nens i nenes es quedin a dinar, o bé poden ser recollits per la família abans de l’àpat. A La Font el menú és vegetarià i elaborat amb productes ecològics. Existeix la possibilitat de que cada família porti el menjar dels seus fills amb carmanyola, o de fer ús del servei de càtering.
El curs 2012-13 l’associació La Font constava d’una vintena de famílies, però amb el canvi cap a Vic, capital de la comarca d’Osona, i l’homologació, el curs 2013-2014 es va arribar a 42 famílies amb uns 60 infants inscrits des d’infantil a 5é de primària.
http://www.infantslafont.org/la-font/
ESCOLA LA FONT
Ronda de Francesc Camprodon, núm. 2

Dades:

Projecte: AMPLIACIÓ I REFORMA PER A UN CENTRE EDUCATIU INFANTIL- PRIMÀRIA
Promotor: Associació Espai per als infants La Font i Seminari de Vic
Autors: David Alegret, Marc Rifà, Enric Bisquert
Contractista: Construccions Abel i Ferran, SL i Òscar del Olmo Peinado
Període d’actuació: 2012-2013

Descripció:

La implantació d’una nova escola a l’edifici del Seminari de Vic suposa un seguit d’intervencions que segueixen una línia d’integració amb l’edifici existent.
És un projecte realitzat en diferents fases, prèviament a l’estudi d’implantació es va construir una aula de segon cicle d’infantil, ocupant 6 mòduls de la porxada de la planta baixa de l’ala oest de l’edifici del Seminari de Vic. Aquesta aula es construeix enretirant-se una crugia respecte la façana sud per poder tenir una protecció solar a l’estiu i els tancaments es basen en arquitectura en sec, desmuntable pel que l’afectació a l’edifici existent és mínima, únicament pels punts de subjecció del nou tancament a la façana existent. Posteriorment es redacta un estudi previ d’implantació per una escola d’infantil i primària on marca el full de ruta a seguir: l’ampliació d’una tercera aula d’infantil sota la zona porxada de l’ala oest, els desmuntatge d’un mur i buidatge de terres per la posterior adequació interior dels espais semisoterranis, actuacions d’ordenació i millora dels espais exteriors. La segona llicència d’obres es concreta en el buidatge de les terres i les obertures de les finestres
 

Aspectes valorats:

  1. Reversibilitat: Les operacions que s’han realitzat d’ampliació han respectat l’edifici original. Amb una construcció en sec i amb una reversibilitat, ja que s’ha plantejat com una estructura desmuntable que afecta únicament a l’edifici pels punts d’anclatge.
  2. Integració de les obres de reforma en l’edifici original: Les obres de reforma han respectat en tot moment l’edifici existent, tant a nivell de formalització arquitectònica com de materials i cromatisme.


 

Fotografies:

https://www.vic.cat/viure-a-vic/patronat-de-la-ciutat-antiga/actuacions-respectuoses/escola-la-font
Resultado de imagen de escola waldorf barcelona
Infants a La Font – Projecte Educatiu Waldorf La FontProjecte …
www.infantslafont.org1000 × 667Buscar por imagen
Imatges dels infants del Projecte Educatiu Waldorf Infants La Font de Vic (Barcelona).
Resultado de imagen de escola waldorf barcelona
Resultado de imagen de escola waldorf barcelona
Resultado de imagen de escola waldorf barcelona

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fábrica de Fideos COGORNO S.A-PERU

LA LEYENDA DE LAS TRES MARÍAS, Alnitak, Alnilam y Mintaka,constelación de Orión

Una planta versátil: ¿Cuáles eran las numerosas aplicaciones del Cannabis en el antiguo Egipto?- La empresa Soria Natural ya esta comercializando las gotas de CBD con THC DEL CANNABIS en Méjico