L’Ajuntament de Calaf aconsegueix que la problemàtica dels talls d’Internet sigui una prioritat per a la Delegació del Govern

L’Ajuntament de Calaf aconsegueix que la problemàtica dels talls d’Internet sigui una prioritat per a la Delegació del Govern

Dijous, 4 de setembre de 2025

Denunciem més de vuit talls en menys d’un any i exigim mesures definitives

L’Ajuntament de Calaf ha intensificat en els darrers mesos les gestions per resoldre la situació que pateixen molts veïns i veïnes arran dels constants talls i incidències en el servei d’Internet i telefonia de la xarxa de Movistar i companyies que en depenen. Fruit d’aquestes actuacions, la Delegació del Govern a la Catalunya Central ha confirmat que s’incorporarà aquesta problemàtica com a qüestió prioritària en el pròxim informe que traslladarà al Govern de la Generalitat.  

Amb aquest pas, es fa un primer reconeixement institucional a la magnitud del problema que afecta Calaf i altres municipis de l’entorn, i es posa de manifest la necessitat d’avançar en solucions efectives que garanteixin un servei estable i de qualitat.  

Des de l’Ajuntament de Calaf es valora positivament aquest compromís i es continuarà fent seguiment actiu de la situació per assegurar que la demanda arribi a les instàncies corresponents i es concreti en millores reals per a la ciutadania.  

“L’accés a una connexió fiable és un servei bàsic per al desenvolupament social i econòmic del nostre municipi, i no podem permetre que continuïn aquestes afectacions”, ha remarcat l’alcaldessa Montserrat Mases.  

Més de vuit talls des de principi d'any: cronologia d’incidències i actuacions

Les afectacions en el servei d’Internet i telefonia viscuts a Calaf de forma constant estan generant greus perjudicis a empreses, comerços, particulars, administracions públiques, bancs, l’Oficina de Correus, centres de salut i persones usuàries de teleassistència. Els talls van començar al juliol del 2024 i han seguit fins a vuit ocasions aquest 2025, arribant a quasi una setmana sense connexió durant el mes de juny.  

  • Queixes i accions de l’Ajuntament

Davant la magnitud del problema, l’Ajuntament de Calaf va presentar queixes formals a Consum, a la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital i la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC), reclamant actuacions ràpides per restablir el servei i exigint solucions per garantir que no es tornin a repetir de forma constant.

D’altra banda, el passat 3 de juliol vam participar en una reunió amb els màxims responsables del Departament de Telecomunicacions de la Generalitat de Catalunya on, entre altres, hi van assistir l’alcaldessa de Calaf i alcaldes i alcaldesses de pobles de la Mancomunitat Alta Segarra afectats per aquesta problemàtica. En aquesta reunió telemàtica, vam expressar les nostres queixes i demandes al secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital, Albert Tort Pugibet.

  • Solucions proposades a curt i llarg termini

Davant les peticions de l’Ajuntament per la manca d’un servei adequat, les operadores van respondre que abonaran als usuaris que ho reclamin els dies sense servei. Tot i això, el consistori ha demanat que aquesta compensació s’apliqui de manera automàtica a tots els afectats, ja que ens consta que això no ha estat així, i els usuaris que han reclamat no han rebut cap mena de descompte ni compensació encara. 

A més, per tal d’evitar noves incidències en el futur - causades per talls i afectacions a la xarxa de fibra òptica - s’ha plantejat el soterrament de la línia o que es valori que el servei es pugui agafar des de la xarxa soterrada de la C-25 com ho fan altres operadors.  

  • Teleassistència, un col·lectiu especialment vulnerable

Un dels àmbits més sensibles està sent el de la teleassistència: les persones que disposen d’Internet amb aquestes companyies també perden la connexió del telèfon fix, posant en risc la seva seguretat.

Davant aquesta situació, els Serveis Socials municipals van activar el mes de novembre passat un protocol d’emergència i van informar el centre de teleassistència, que va contactar amb totes les persones usuàries del servei.

Es van identificar 25 casos afectats i es va posar en marxa la substitució dels aparells que depenien de la línia per dispositius digitals independents. Aquest canvi es va completar en pocs dies

https://www.calaf.cat/actualitat/noticies/lajuntament-de-calaf-aconsegueix-que-la-problematica-dels-talls-dinternet-sigui-una-prioritat-per-a-la-delegacio-del-govern-.html?fbclid=IwY2xjawMpSmFleHRuA2FlbQIxMQABHmZ5nWJ8Yz3RcIyjWUv-3R9v3yB4_SjGKM7ZKhz8vKjZYbiXvJ5H66-8V8yb_aem_bxWYsHhSSwQwr9dHyoeA7A

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Fábrica de Fideos COGORNO S.A-PERU

Exclusiva de RAC1el expresidente del gobierno MARIANO RAJOY y su homólogo andorrano pactaron en 2014 hacer caer a la BPA con la ayuda de Estados Unidos

El CNI va intoxicar els EUA per implicar-los en la branca andorrana de l’operació Catalunya